نسخه چاپی

اتحادیه اروپا: در صورت ادامه شهرك‌سازی‌ها اسرائیل تحریم می شود

نماینده اتحادیه اروپا در خاورمیانه طی اظهاراتی هشدار داد در صورتی كه اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله شهرك‌سازی در مناطق اشغالی منجر به شكست مذاكرات سازش با فلسطینیان شود، تحریم‌هایی علیه این رژیم تصویب خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از پرس تی‌وی، "آندرس رینیکه" نماینده اتحادیه اروپا در خاورمیانه طی اظهاراتی هشدار داد در صورتی که اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله شهرک‌سازی در مناطق اشغالی منجر به شکست مذاکرات سازش با فلسطینیان شود، تحریم‌هایی علیه این رژیم تصویب خواهد شد.

رینیکه در مصاحبه تلفنی روز پنجشنبه خود با آسوشیتدپرس، تاکید کرد که در میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا حمایت از موضوع تحریم محصولات اسرائیل رو به افزایش است.

وی گفت: حرکت در این راستا است... فکر می‌کنم یک درک کلی در میان همه ۲۸ کشور عضو وجود دارد که شهرک‌سازی بر اساس قوانین بین‌المللی غیر قانونی است.

بنا براین گزارش، آخرین دور مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل در سپتامبر ۲۰۱۰ پس از آنکه تل آویو حاضر به توقف فعالیت‌های شهرک سازی خود در کرانه باختری نشد، به شکست انجامید.

مقامات اسرائیلی باوجود مخالفت‌های سازمان ملل و جامعه جهانی به تازگی از برنامه‌ای برای ساخت غیر قانونی هزاران واحد مسکونی در سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌اند.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...