نسخه چاپی

در آخرین روز پاییز؛

بورس هم قرمزپوش شد

شاخص بورس تهران در معاملات اولین روز هفته روند نزولی شدیدی در پیش گرفت و به كانال 86 هزار واحدی برگشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا دماسنج بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته و در آخرین روز پاییز روند نزولی شدیدی به خود گرفت و با افت تمامی نمادها مواجه شد و سرتاسر قرمز پوش شد.

به این ترتیب افت دسته جمعی نمادها در آخرین روز ماه و زمان تسویه خریدهای اعتباری موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه حرکت منفی خود را آغاز کرده و با 769 واحد کاهش به کانال 86 هزار و 957 واحد راه پیدا کند.

در بازار امروز شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزی و سیمانی روند منفی به خود گرفتند و شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر،فولاد مبارکه، ملی مس، مخابرات، پتروشیمی پردیس، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، تاپیکو، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خارک، پالایش تبریز، پتروشیمی شیراز، صندوق بازنشستگی،گل گهر و پتروشیمی کرمانشاه تاثیر 145 تا 14 واحدی بر شاخص بورس گذاشته و دماسنج بازار سرمایه را به سمت 86 هزار واحد هل دادند.

این در حالی است که در بازار امروز گروه های بانکی و خودرویی در صدر جدول قرار گرفته و بانک‌های پاسارگاد، ملت، تجارت، پارسیان، صادرات، مپنا، اقتصاد نوین، ایران خودرو، سایپا و کارآفرین تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند.

از سوی دیگر بازار در نیم ساعت آخر شاهد خریدهای گسترده در نمادهای پتروشیمی بود به طوری که صف فروش اکثر قریب به اتفاق نمادها جمع آوری شد این در حالی بود که فشار عرضه مانع رشد موثر قیمت ها شد.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای مپنا،خدمات انفورماتیک و گروه بهمن از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و تاپیکو، سرمایه گذاری صنعت بیمه، غدیر و سیمان سپاهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در مجموع در بازار اخرین روز پاییز بیش از 985 میلیون سهم به ارزش 368 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 426 هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۲/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...