نسخه چاپی

بی‌ام‌و‌ های دزدی در خانواده رئیس جمهور!

رسانه‌ها و مقامات آلمان اعلام كردند حدود 200 خودرویی كه در این كشور پیشتر دزدیده شده بودند، در كشور تاجیكستان ردیابی شده و اغلب این خودروها توسط خانواده و دوستان رئیس‌جمهوری تاجیكستان استفاده می‌شوند!

به گزارش نما به نقل از ایسنا رسانه‌ها و مقامات آلمان اعلام کردند حدود 200 خودرویی که در این کشور پیشتر دزدیده شده بودند، در کشور تاجیکستان ردیابی شده و اغلب این خودروها توسط خانواده و دوستان رئیس‌جمهوری تاجیکستان استفاده می‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ روزنامه بیلد آلمان گزارش داد: خودروهای آلمانی ردیابی شده که شامل 93 خودروی بی‌ام و هستند از طریق سیستم‌های موقعیت‌یاب جهانی آن‌ها موسوم به GPS تعیین مکان شده‌اند. این پرونده باعث بروز مناقشه‌ای میان آلمان و تاجیکستان شده است.

وزارت امور خارجه آلمان این مساله را که سفیر تاجیکستان را درخصوص این پرونده احضار کرده تایید نکرد اما یک سخنگوی این وزارتخانه گفت، مذاکراتی با طرف تاجیکستانی در زمینه همکاری در ارتباط با مبارزه با جرایم سازمان‌یافته انجام شده است. سفارت تاجیکستان این اتهام را که خودروهای دزدیده شده آلمانی توسط خانواده رئیس‌جمهوری این کشور استفاده شده‌اند، کاملا بی‌اساس دانست و رد کرد و گفت این ادعا هدفش تخریب وجهه تاجیکستان و رئیس‌جمهوری این کشور است.

سفارت تاجیکستان عنوان کرد که به منظور حل و فصل پرونده خودروهای دزدیده شده طرف تاجیکستانی تمایل خود را برای همکاری و حمایت کامل خود از سفارت آلمان در شهر دوشنبه و وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده است.

لیزا جانی، سخنگوی اداره دادگستری شهر برلین اظهار داشت: خودروهای دزیده شده آلمانی از طریق نیروی ضربتی متشکل از بازرسان آلمانی و لیتوانی در کشور تاجیکستان ردیابی‌ شده‌اند و برای این کار عمدتا از سیستم ردیابی موقعیت‌یاب جهانی این خودروها استفاده شده است.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...