نسخه چاپی

نقدی بر خریدهای دایی و قلعه نویی

سرخابی های سرخابی نما!

آنچه موجب شده تماشاگران آن چنانی در ورزشگاه به هنگام برگزاری بازی سرخابی های مشاهده نكنیم روند خریدهایی بوده كه دو تیم ابتدای فصل و نیم فصل پیش گرفتند.سرخابی ها سراغ بازیكنانی رفته اند كه سابق پیراهن تیم رقیب را می پوشیدند.

به گزارش نما، استقلال که مدت ها است تماشاگرانش را از دست داده آقایان سردی هوا، گرانی بلیت و این جوربهانه را درکاهش چشمگیر تماشاگران خود موثرمی دانند غافل از آنکه دلایل جزاین ها است.

پرسپولیس نیز به رغم صدرنشینی و برخورداری از شانس قهرمانی در مهم ترین بازی هایش فقط ۱۰هزارتماشاگردارد.

آری فقط ۱۰ هزارنفر. درهمین بازی پرسپولیس-سایپا به فصل هفتم لیگ برتر، که منجر به کسب ۳امتیازحیاتی از سوی تیم قطبی شد بیش از۸۰هزارتماشاگر درورزشگاه آزادی نشسته بودند.

آن بازی مهیج، آن سکوهای فراموش نشدنی و آن حال و هوا هرگزاز یاد نمی رود. علی دایی هم پاسخ مشابهی به علت های کاهش تماشاگران می دهد. او نیز براین باور است گرانی بلیت، سردی هوا و این دست دست مسائل تعداد تماشاگران را در ورزشگاه ها کاهش می دهد درحالی که بیش از همه آنچه موجب شده تماشاگران آن چنانی در ورزشگاه به هنگام برگزاری بازی سرخابی های مشاهده نکنیم روند خریدهایی بوده که دو تیم ابتدای فصل و نیم فصل پیش گرفتند.

دراستقلال بیشتربازیکنانی به خدمت گرفته شدند که سابقه بازی در پرسپولیس را داشته اند. آن هم چه بازیکنانی. محمد قاضی درحالی به استقلال پیوست که عملکرد بسیار ضعیفی در تیم سابقش پرسپولیس داشت. پژمان نوری نیز یکی از ضعیف ترین خریدهای استقلال بود. بازیکنی که سال ها پیش از پرسپولیس رانده شد و درتیم ملوان نیز درخشش آن چنانی نداشت.

جذب نیکبخت نیز یکی دیگر از دلایل انزجارهواداران از استقلال کنونی است. چرا نیکبخت که استقلال او را در اوج می خواستش به پرسپولیس رفت؟ این سوال هنوز با پاسخ قانع کننده ای از سوی این بازیکن مواجه نشده و هواداران استقلال فقط برای اینکه کانون تیم شان برهم نریزد حضوراین بازیکن را درتیم خود تحمل می کنند و اعتراض علیه این بازیکن را متوقف کرده اند. روند خریدسرخ های سابق که هرگز هم دراوج نبودند درنیم فصل نیز ادامه یافت.

این بار مهرداد اولادی به استقلال آمد تا پروژه جذب پرسپولیسی های سابق دراستقلال کامل شود. در پرسپولیس نیز اوضاع همین گونه بود. ابتدای فصل سید صالحی را گرفتند.

بازیکنی که با پیراهن استقلال بارها علیه پرسپولیس مصاحبه کرده بود. میثم حسینی را هم با آن سابقه استقلالی جذب کرده بودند و درنیم فصل نیز دست روی فرزادحاتمی گذاشتند. بازیکنی ۳ روز قبل از حضور درپرسپولیس پای میزک مذاکربه با علی فتح الله زاده و امیرقلعه نویی نشسته بود. اوج فاجعه اما روی نیمکت سرخ ها رخ داده است.

جایی که بهزادغلامپوررا می بینیم. دروازه بانی که سال ها درترکیب استقلال مقابل پرسپولیس بازی کرده بود. علی دایی ابتدای فصل این دروازه بان سابق آبی پوش را برای پرکردن خلاء یک مربی دروازه بان های با تجربه به خدمت گرفت اما هواداران سرخ هرگز جذب غلامپور را برنتابیدند به خصوص اینکه مشارالیه درهمین فصل بارها وبارها اعلام کرد یک استقلالی دو آتیشه است.

اظهاراتی که قلب وحید قلیچ را به درد آورد.حال چگونه می شود این پرسپولیس را دوست داشت؟ چگونه می شود به این پرسپولیس درحالی که یکه تاز لیگ است دل بست؟ تیمی که تا چشم کارمی کند درآن بازیکن ومربی استقلالی دیده می شود. استقلال را چه طور؟! استقلالی که خط حمله اش با مهاجمان پرسپولیسی آذین شده و هرگز مورد توجه آبی دوستان نیست.

امروز هوادران استقلال بیش ازآنکه نگران وضعیت نا مناسب ورزشگاه ها بابت نداشتن امکانات باشند، بیشتراز آنکه از بازی ها سردتیم شان شاکی باشند، ازاین خریدها وازاین تصمیم ها ناراحتند و این است مهم ترین دلیل کاهش چشمگیر تماشاگران. تصمیم هایی که عرق تماشاگران به تیم شان را به بازی گرفته است.

۱۳۹۲/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...