نسخه چاپی

حل مسایل منطقه بدون حضور ایران؟

عکس خبري -حل مسايل منطقه بدون حضور ايران؟

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه ایران اصراری برای حضور در كنفرانس ژنو۲ ندارد، گفت: مسائل منطقه بدون حضور ایران حل نمی‌شود.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به دعوت نشدن ایران به کنفرانس ژنو2 که قرار است به بحران سوریه بپردازد، گفت: جمهوری اسلامی برای حضور در ژنو2 اصراری ندارد، اما تجربه نشان داده که مسائل منطقه بدون حضور ایران حل نمی‌شود.
وی ادامه داد: کشورهای برگزارکننده اگر تصمیم بر حل بحران سوریه دارند و ایران را هم به این کنفرانس دعوت نکنند، به نتیجه‌ای نمی‌رسند؛ از طرفی برخی کشورها به این دلیل که جمهوری اسلامی مانند دیگر کشورها در مقابل جنایات آمریکا و برخی کشورهای منطقه در اعزام و حمایت تروریست‌ها ساکت نمی‌نشیند، از حضور ایران در این کنفرانس ضرر می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه حضور ایران در کنفرانس ژنو2، برای حل بحران سوریه الزامی است و بدون حضور جمهوری اسلامی این بحران حل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این کشورها می‌خواهند بگویند، آنها هستند که منطقه را اداره می‌کنند اما دیگر مردم منطقه زیر بار استکبار نمی‌روند؛ طرح‌ها و پیشنهادات جمهوری اسلامی چون مبتنی بر مردم است، بر تفکرات مردم منطقه حاکم می‌شود و این را استکبار و صهیونیسم جهانی و کشورهای عربی وابسته به آنها نمی‌خواهند.
کوثری با بیان اینکه این مردم منطقه هستند که برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند، گفت: آمریکا بین مردم جایگاهی ندارد و فقط می‌خواهد وانمود کند که آنها هستند که برای منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه با قدرت در حال پیشروی هستند و با موفقیت‌های پی‌در‌پی، به‌راحتی می‌توانند در عمل نشان دهند این کشورها در سوریه جایگاهی ندارند.
وی اضافه کرد: عدم حضور ایران در کنفرانس ژنو2 به‌دلیل تأثیرگذاری منطقه‌ای ایران، نتیجه این کنفرانس را هم مانند ژنو1 بدون نتیجه خواهد کرد.

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...