نسخه چاپی

ورود ایرانی‌ها به مصر ممنوع شد

وزیر گردشگری مصر اعلام كرد كه این كشور پرونده گردشگری ایران را به طور كامل بسته است و گردشگران ایرانی را در لیست "ممنوع الورود" های خود قرار داد.

به گزارش نما، "هشام زعزوع" در گفتگو با شبکه خبری العربیه اظهار داشت: بستن پرونده گردشگری ایران در راستای مخالفت مردمی با این موضوع و همچنین مواضع دو کشور صورت گرفته است.

وی افزود: پرونده گردشگری ایران را بستیم و پرونده گردشگری ترکیه را باز کردیم. از هر توریستی که تابعیت ترکیه را داشته باشد در خاک مصر به شدت استقبال می کنیم.

زعزوع اضافه کرد: گردشگری همچون صنعت های دیگر رابطه ای با مواضع حکومت های کشورها ندارد و نمی توان توریست را به دلیل تابعیتش یا مواضع حکومت کشورش از ورود به مصر بازداشت. ملت ترکیه هیچ ربطی به مواضع اردوغان درباره انقلاب مصر ندارد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون حدود 245 هتل در مصر میزبان توریست ها از کشورهای مختلف هستند.

زعزوع مدتی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که روابط گردشگری تهران – قاهره به دلایل مربوط به امنیت ملی متوقف شده است.

بعد از قطع روابط چندین ساله مصر و ایران، پس از کناره گیری حسنی مبارک از قدرت در قاهره، پروازهای گردشگری ایران به مصر آغاز شدند.

این اتفاقات با انتقادات گسترده ای از سوی تندروهای مذهبی و سازمان امنیت مصر روبرو شدند.

دولت مصر در واکنش به این انتقادها چند ماه پیش دادن ویزا به ایرانیان را متوقف کرد اما در مارس 2013 بار دیگر این کار را از سر گرفت.

از سرگیری روابط گردشگری تهران و قاهره بار دیگر با انتقادات گسترده روبرو شد تا جایی که مخالفان این روابط به منزل حافظ منافع ایران در قاهره حمله کردند و شعارهایی توهین آمیز علیه ایران و تشیع سر دادند.

سرانجام وزیر گردشگری مصر اعلام کرد که تورهای گردشگری ایرانیان تا ماه ژوئن بیشتر ادامه پیدا نمی کنند و از این پس گردشگران ایرانی به مصر نمی آیند.

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...