نسخه چاپی

مجلس جمهوری اسلامی در هیچ شرایطی انحلال‌پذیر نیست

عکس خبري -مجلس جمهوري اسلامي در هيچ شرايطي انحلال‌پذير نيست

وزیر دادگستری با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر انحلال مجلس توسط دولت گفت: ما قانون اساسی داریم و در هیچ شرایطی مجلس ما انحلال‌پذیر نیست.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم اولین سالگرد آیت‌الله تهرانی در پاسخ به این سؤال درباره ادعای برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر انحلال مجلس از سوی دولت اظهار داشت: حرف در دنیا زیاد است اما ما قانون اساسی داریم و در هیچ شرایطی مجلس ما انحلال‌پذیر نیست و این نکته را از برجستگی‌های نظام حقوقی خود می‌دانیم.
پورمحمدی با بیان اینکه مردم نباید هیچگاه نمایندگان خود را از جایگاهشان منعذل ببینند تأکید کرد: حرف را همه می‌توانند بزنند.
وزیر دادگستری در پاسخ به این سؤال که چرا اصلاح‌طلبان سعی دارند روابط مجلس و دولت را شکرآب کنند گفت: از این حرف‌ها زیاد گفته می‌شود.
وی در خصوص حقوق شهروندی تصریح کرد: مهمترین موضوع در حقوق شهروندی رعایت حقوق، تعهد، التزام و اجرای آن است.
پورمحمدی با بیان اینکه دولت و رئیس‌جمهور ملتزم به قانون هستند و بر اجرای آن تأکید دارند،‌افزود: این یک گام بسیار مؤثر است که خود رئیس دولت قانون را قبول داشته و بر اجرای آن مصر باشد.
وزیر دادگستری تصریح کرد: اگر این فرهنگ از سوی دولت ترویج شده و به بدنه اجتماعی نیز سرایت کند، حقوق شهروندی می‌شود.
وی تأکید کرد: ما بهترین قوانین و تعلیمات را دارم و مهم این است که وفادارانه به اجرای آن متعهد باشیم.
سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...