نسخه چاپی

آشنا: كاملا قانعم احمدی‌نژاد انتخابات ۸۸ را برد

«من نتیجه انتخابات سال ۷۶ را حاصل پیروزی شهر بر روستا می‌دانم. انتخابات ۸۴ و ۸۸ را حاصل پیروزی روستا بر شهر و ۹۲ را حاصل همكاری شهر و روستا می‌دانم... من كاملا قانع هستم كه آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ انتخابات را برده است.

به گزارش نما؛ روزنامه جام جم در ستون «نبض سیاست» امروز یکشنبه خود نوشت:

*واکنش روحانی به اظهارات حجاریان

گفت‌وگوی سعید حجاریان با ایسنا و پیشنهاد این‌که با تغییر قانون اساسی، حق انحلال مجلس به رئیس‌جمهور واگذار شود، بازتاب وسیعی در سطح افکار عمومی و نخبگان سیاسی و نمایندگان مجلس یافته و در تازه‌ترین اظهارنظرها عماد افروغ این صحبت‌ها را فاشیستی خوانده است. او در گفت‌وگویی یادآور شده است: سابقه برخی نشان می‌دهد که چندان میل و گرایشی به قانون و تفکیک قوا و حقوق مدنی و شهروندی ندارند. اگر چیزی مطابق منافع آنها باشد، خوب است و اگر نباشد، منتقد آن می‌شوند. این کار نه اخلاقی است و نه با یک سیاست عقلانی و توسعه‌ای پایدار سازگار است... پیشنهاد اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس‌جمهور که هم خلاف قانون اساسی است و هم خلاف اصل تفکیک قواست، تنها می‌تواند از یک ذهنیت دیکتاتورمآبانه نشأت بگیرد.
در همین حال سایت مشرق از واکنش منفی روحانی نسبت به این اظهارات خبر داده و نوشته است: شنیده‌ایم حسن روحانی از سخنان حجاریان مبنی بر اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس‌جمهور عصبانی شده و به اطرافیان خود گفته است: این حرف‌ها از نوع دوستی خاله‌خرسه است و محبت این آقایان به ما لطمه می‌زند... من پنج دوره در مجلس بوده‌ام. جایگاه مجلس نباید خدشه‌دار شود. فردا در انتخابات مجلس چگونه می‌شود مردم را دعوت به رای دادن کرد؟ مردم می‌گویند اینها رای ما را می‌خواهند برای در اختیار گرفتن مجلس برای دولت... این نوع تفکرات مثل تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد... طرفداران دولت اعتدال به سخنان حجاریان پاسخ دهند.

**تذکرهای غیرعلنی، علنی شد

آیت‌الله مصباح‌یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هرچند مشهور به برخی حمایت‌ها از محمود احمدی‌نژاد است، اما بتازگی اعلام کرده که در دولت‌های نهم و دهم تذکراتی را به صورت غیرعلنی به احمدی‌نژاد داده است.
وی در گفت‌وگویی با هفته‌نامه نهم دی درباره نقدهای خود به احمدی‌نژاد گفته است: بنده در همان دولت نهم وقتی که زاویه کوچکی شروع شد، دو نفر از دوستانم را فرستادم که با خود آقای احمدی‌نژاد به طور حضوری تماس بگیرند و یک نامه محترمانه‌ای هم نوشتم و دادم به آنها و آنها هم آخر شب رفتند و بیش از یک ساعت با ایشان صحبت کردند و نامه را دادند و خیلی محترمانه و منصفانه و دلسوزانه هم بود... متاسفانه حرف‌ها اثر نکرد، گویا اثر معکوس گذاشت. مصباح‌یزدی در پاسخ به پرسشی درباره حادثه 22 بهمن قم و توهین به رئیس مجلس هم بیان کرد: من به‌واسطه یکی از دوستان به آن کسی که مورد اهانت قرار داده بودند، پیغام دادم که والله العلی العظیم من از این موضوع هیچ اطلاعی نداشتم. او درباره انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر هم بیان کرد که ابدا از مواضع دوره انتخابات خود پشیمان نیست و این را هم اضافه کرد که مشخص بود که این نتیجه با وحدت نامزدها هم تغییر نمی‌کرد.

**آشنا: کاملا قانع‌ام که احمدی‌نژاد انتخابات سال 88 را برد

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی با شماره اخیر نشریه اندیشه پویا در پاسخ به پرسشی درباره نتایج انتخابات گذشته، گفته: «من نتیجه انتخابات سال 76 را حاصل پیروزی شهر بر روستا می‌دانم. انتخابات 84 و 88 را حاصل پیروزی روستا بر شهر و 92 را حاصل همکاری شهر و روستا می‌دانم.... من کاملا قانع هستم که آقای احمدی‌نژاد در سال 88 انتخابات را برده است. با تدلیسی که سعید حجاریان گفته موافق نیستم، با واژه‌ها نباید بازی کنیم.»
آشنا این را هم افزود : «همه دولت‌ها تلاش می‌کنند با به کار بردن برخی روش‌ها در دوره دوم هم پیروز شوند. بعضی روش‌ها را ما دوست داریم و بعضی را هم دوست نداریم.»
مشاور رئیس‌جمهور یادآور شد: همه دولت‌ها در سال آخر دوره اول خود قیمت‌ها را کنترل می‌کنند و ثابت نگه می‌دارند، همچنین تلاش می‌کنند مردم را راضی نگه دارند. می‌گویند می‌خواهیم مشارکت را افزایش دهیم، اما واقعیت این است که مشارکت را به نفع خود افزایش می‌دهند. این کارهای آقای احمدی‌نژاد هم نه عجیب و نه دفعه اول بود که اتفاق می‌افتاد.

**روایت مرتضوی از واکنش احمدی‌نژاد به درخواست حداد

هفته نامه پنجره در شماره دیروز خود گفت‌وگویی با سعید مرتضوی انجام داد؛ در بخشی از این گفت‌وگو رئیس‌پیشین سازمان تامین اجتماعی با اشاره به درخواست نمایندگان برای استعفای وی در زمان مجلس هشتم، گفته است: وقتی به پاستور رسیدم آقای احمدی‌نژاد خیلی گرم، استقبال کردند و گفتند شما اصلا نگران نباشید، من فردا از شما دفاع می‌کنم، شما به‎ جای آمدن به اینجا باید می‌رفتید سر کارتان و وقت خود را برای این کار‎ها هدر نمی‌دادید. دیدم آقای احمدی‎نژاد اصلا در فضای استعفای من نیست. نامه را به ایشان نشان دادم و توضیح دادم که آقای حداد گفته‎اند مصلحت نظام است که کناره‎گیری کنم. آقای احمدی‎نژاد گفتند من فرد دوم مملکت هستم، مصالح نظام را من بهتر می‎دانم یا نمایندگان تهران؟... اگر امروز بر سر شما کوتاه بیاییم اینها فردا در رابطه با افراد دیگر مدعی می‎شوند....

**غیبت سران قوا در جلسه دیروز مجمع

هرچند پیش از این تنها غیبت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهورپیشین کشورمان در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرساز می‌شد، اما اکنون گویا حضور نیافتن روسای قوا در مجمع فراگیر شده، ‌به‌طوری که سران سه قوه هیچ‌کدام در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نیافتند و روحانی در این میان برای سومین جلسه پیاپی غیبت داشت. به گزارش فارس، احمدی‌نژاد که اکنون عضو حقیقی مجمع است، در جلسه دیروز نیز مانند چند جلسه اخیر شرکت کرده بود.

۱۳۹۲/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...