نسخه چاپی

هوای تهران "بسیار ناسالم" !

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اعلام كرد: كیفیت هوای تهران در روز سه شنبه بسیار ناسالم گزارش شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر کاظم ندافی گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي از ايستگاههاي سنجش آلودگي هوا در شهر تهران كه در ساعت 8 صبح سه شنبه مورخ 3/10/ 92 دريافت شده است، شاخص كيفيت هوا 225 و آلاينده اصلي ذرات معلق(PM2.5) است.

وی افزود: در اين شرايط كيفيت هوا بسيار ناسالم است و افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي يا ريوي، سالمندان و كودكان بايد از هرگونه فعاليت فيزيكي خارج از منزل اجتناب كنند. افراد ديگر بايد از فعاليت هاي طولاني يا سنگين خارج از منزل اجتناب ورزند.

ندافی ادامه داد: با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي احتمالا در ساعات آينده نيز كيفيت هوا در همين شرايط باقي خواهد ماند.

وی افزود: در این شرایط ضروری است استانداری تهران اقدامات مربوط به ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را به مورد اجرا بگذارد. شرایط مصوبات کمیته اضطرار باید به گونه ای باشد که زمینه اجرای توصیه های بهداشتی توسط مردم فراهم شود.

بنابراین گزارش وزارت بهداشت همچنین به مراكز بهداشتي درماني تهران ابلاغ کرده است كه با توجه به قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط بسیار ناسالم و احتمال افزایش مراجعه بيماران قلبي، ريوي و نیز سالمندان به این مراکز، آمادگی لازم را برای پذیرش این بیماران داشته باشند.

۱۳۹۲/۱۰/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...