نسخه چاپی

ساخت بیمارستان تخصصی هسته ای

رئیس سازمان انرژی اتمی كشورمان از ساخت یك بیمارستان تخصصی هسته ای با همكاری یك بانك خصوصی خبر داد و گفت: این بیمارستان شامل همه بخش های پزشكی می شود و در زمان فوریت های هسته ای كارایی دارد. هزینه بیمارستان هزار میلیارد تومان است كه قرار است به صورت مشترك از سوی سازمان انرژی اتمی و بانك پاسارگاد ساخته شود. بیمارستان تخصصی هسته ای ساخته می شود

به گزارش نما؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ضمن بازدید از بیمارستان شهدای تجریش و گفتگو با روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با اعتقاد و ایمانی که به موضوع بهداشت و درمان داریم آمادگی داریم که در چارچوب امکانات برای دستیابی بیمارستان به تجهیزات کمک کنیم.
وی افزود: با توجه به تحولی که در ارتباط با روابط بین الملل در دولت جدید ایجاد شده است امیدواریم برخی از موانع که در تنگناها تاثیرگذار هستند برطرف شود.
صالحی با اشاره به اینکه رفع مشکلات بخش بهداشت به صورت مکتوب نیز ذکر شده است بیان کرد: امیدواریم ظرف چند ماه آینده حداقل این یک مانع برطرف شود هرچند که طرف مقابل قابل اعتماد نیست هر آنی ممکن است یک مساله پیش بیاید و باید برای علاج مشکلات خودمان آستین بالا بزنیم.
وی با بیان این که در خیلی از موارد قابلیت انجام امور را در داخل داریم تصریح کرد: ما اکنون کشور ۳۰ سال گذشته نیستیم بنده شاهد تحولات و رشد علمی کشور بوده ام که به هیچ عنوان قابل مقایسه با ۳۴ سال پیش نیست و ما اکنون هرچه را که اراده کنیم می توانیم انجام دهیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: اکنون این آمادگی را داریم که پروژه های CHD را در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شهید بهشتی و همچنین بیمارستان شهدای تجریش در قابل پروژه ها تعریف کرده و جلو ببریم.
وی با اشاره به مرکز لیزر ایران گفت: مرکز لیزر کشورمان تبدیل به یک مرکز لیزر در غرب آسیا شده است.
صالحی گفت: در دور جدید که مسئولیت سازمان انرژی اتمی را بر عهده گرفتم تصمیم گرفتیم که شعار سازمان این باشد که اول کیفیت و سپس کمیت مدنظر قرار گیرد. اکنون شتابی نداریم و باید روی کمیت تامل کنیم.
وی با اشاره به خروج بیماران از کشور گفت: این موضوع برای من بسیار سنگین است که بیماران مان از کشور خارج می شوند و به ویژه به ترکیه می روند که چندین بار با مسئولین آنها صحبت کرده ام و می دانم برای خیلی از تکنولوژی ها نیازمند ایران هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین تاکید کرد: در مورد پرتوکارها نیاز به ارتقای آموزش آنها داریم و باید مطمئن شویم که دستگاه های پرتو استاندارد باشند. تفاهم نامه ای را نیز با وزیر بهداشت امضا کرده ایم که مبنای خوبی در همکاری است البته آن تفاهم درباره لیزر است اما این فضا را دارد که در مرد پرتو نیز باشد.
وی همچنین در مورد تفاهمنامه ای که برای آن در حال صحبت با بانک پاسارگاد هستند گفت: امیدواریم با همکاری بانک پاسارگاد بتوانیم بیمارستانی را بسازیم که از انواع تجهیزات درمانی، رادیوتراپی و شتاب دهنده در آن وجود داشته باشد و این بیمارستان برای فوریت های (EMERGENCY) هسته ای باشد.
صلاحی تاکید کرد: هزینه این بیمارستان قریب به هزار میلیارد تومان می شود که با بانک پاسارگاد در این باره صحبت کردیم و به دلیل هزینه بسیار بالا می خواهیم که به صورت اشتراکی این بیمارستان را با بانک پاسارگاد بسازیم. البته این بیمارستان شامل همه تجهیزات دیگر پزشکی نیز می شود و در حقیقت بک بیمارستان تخصصی هسته ای است که بخش های دیگر را نیز دارد و در زمان فوریت های هسته ای موثر خواهد بود.
وی در پایان گفت: سازمان انرژی اتمی با توجه به تبلیغات بیگانگان این طور مطرح شده که تمام هم و غمش برای مسایل دیگر است می خواهیم فصل جدیدی را ایجاد کنیم، هدف اصلی سازمان تامین برق از طریق نیروگاه ها است که سرریز آن در کارهای دیگر مورد استفاده قرا خواهد گرفت.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...