نسخه چاپی

كلاهبرداری میلیاردی از زائران عتبات عالیات

اعضای یك باند به بهانه اعزام افراد به سفرهای زیارتی دست به كلاهبرداری 900میلیون تومانی زدند.

به گزارش نما، اعضاي يک باند به بهانه اعزام افراد به سفرهاي زيارتي دست به کلاهبرداري 900ميليون توماني در قم زدند.

مدتي قبل مأموران پليس آگاهي استان قم در جريان کلاهبرداري اعضاي يک شبکه قرار گرفتند که به بهانه زيارت عتبات عاليات و حج عمره ميليون‌ها تومان پول به جيب زده بودند. با اعلام اين گزارش، تيمي از مأموران تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز کردند تا اينکه موفق به شناسايي متهم اصلي اين پرونده شدند. کارآگاهان در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.



متهم بعد از دستگيري خود را بي‌گناه دانست اما وقتي شواهد و مدارک را عليه خود ديد لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداري ميليوني اعتراف کرد. وي گفت: من و همدستانم از طعمه‌هاي خود به بهانه اعزام به عتبات عاليات 800هزار تومان و براي حج عمره 2‌ميليون تومان پول مي‌گرفتيم. بعد از آن به آنها وعده رزرو بهترين هتل در عراق و عربستان را مي‌داديم. براي همين مالباخته‌ها فريب خورده و اين مبلغ را در اختيار ما قرار مي‌دادند. وي افزود: اين نقشه را با 4نفر از همدستانم طراحي کرده و انجام مي‌داديم و با تبليغات گسترده در سطح شهرطعمه هايمان را شناسايي مي‌کرديم.



پس از اعترافات اين مرد، در تحقيقات مشخص شد که اعضاي اين شبکه چند نفر از افراد را به سفرهاي زيارتي اعزام کرده بودند تا بتوانند اعتماد ديگران را راحت‌تر جلب کنند. آنها سپس مدام سفرهاي طعمه‌هاي ديگرشان را به تعويق مي‌انداختند تا اينکه متواري شدند. بعد از اعترافات متهم اصلي پرونده، همدستان او نيز به دام پليس افتادند. سرهنگ مهدي قدمي، رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: مأموران در تحقيقات خود پي بردند که تاکنون بيش از 1100‌نفر، در مجموع مبلغ 900ميليون تومان، از شهر قم و برخي استان‌هاي ديگر جهت رفتن به سفر زيارتي به اين باند پرداخت کرده‌اند./ جوان ایرانی

۱۳۹۲/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...