نسخه چاپی

بازی رفسنجانی با كلمات "تلویزیون"، "فحاشی" و "توهین"

معلوم نیست حمله هاشمی به رسانه ملی تبدیل به رویه عادی او در سخنرانی ها شده و یا این بار نیز بهانه این حمله را باید در برنامه های رسانه ملی كه خوشایند هاشمی نبوده جستجو كرد.دو ماه بعد از آنكه اكبر هاشمی رفسنجانی در حمله‌ای بی سابقه به رسانه ملی، آن را "جعبه سانسور" خواند، او بار دیگر عملكرد این سازمان را زیر سوال برد و آن را به طرح مباحث به صورت "یكجانبه" متهم كرد.

به گزارش نما؛ اکبر هاشمی رفسنجانی بعدازظهر روز سه شنبه در دیدار دبیر کل و اعضای هیئت دبیران جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران تصریح کرد: با اینکه منطقی بهتر از منطق اهل بیت(ع) در جهان وجود ندارد ولی در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 کانال تلویزیونی در کشور چون مباحث یکجانبه مطرح می‌شود مخاطبان زیادی را جذب نمی‌کند. (سخنرانی کامل هاشمی)
او ادامه داد: فحاشی، توهین و اهانت و هیاهو، هیچ‌گاه پاسخ تفکر و استدلال نبوده و نخواهد بود.
هاشمی رفسنجانی دو ماه قبل و در بحبوحه مباحث مطرح شده در خصوص بازنشر خاطره‌ای از امام(ره) به روایت او، با هجمه بی‌سابقه علیه صدا و سیما گفته بود: مردم دیگر تحت تاثیر صداوسیما و جعبه‌ای که مطالب را با سانسور به مردم تحویل می‌دهد، نیستند؛ مردم ایران امروز آگاه شده‌اند و عقل خود را دست جعبه‌ای که سانسور می‌کند، نمی‌دهند.»
علت حمله هاشمی به صداوسیما را به گزارش رسانه ملی در خصوص خاطرات امام(ره) که در آن تلویحا به خاطره سازی از امام راحل اشاره شده بود، نسبت داده اند.
البته هاشمی ÷یش از آن نیز سابقه بیان اظهارات کنایه‌آمیز و حمله به صداوسیما را داشت که یکی از مهم ترین آنها به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بازمی گردد. هاشمی در واکنش به مباحث مطرح شده در مناظرات انتخاباتی آن سال در نماز جمعه مرداد 88 به اشاره گذرا به این موضوع که صدا و سیما عملکرد خوبی نداشت بسنده کرده بود.
با این وجود معلوم نیست حمله هاشمی به رسانه ملی تبدیل به رویه عادی او در سخنرانی ها شده و یا این بار نیز بهانه دیگری برای این حمله وجود داشته است. در این صورت اظهارات رفسنجانی پاسخ به کدام عملکرد رسانه ملی بوده و کدام برنامه اخیر تلویزیون خوشایند هاشمی نبوده است؟

۱۳۹۲/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...