نسخه چاپی

۲ چالش اقتصادی روحانی در سال ۹۳

عکس خبري - ? چالش اقتصادي روحاني در سال ??

در سال آتی حجم قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی خود را آماده ی ورود به بازار كار می كنند كه برای اشتغال این افراد باید برنامه ریزی شود.با روند كنونی بعید است دولت در این مسئله موفق شود مگر اینكه تحول اساسی اتفاق بیفتد. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص چالش های اقتصادی دولت در سال آینده گفت: به نظر من اولین چالش اصلی دولت در سال بعد، خروج از ركود تورمی است.

به گزارش نما؛ هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار تراز گفت: برآیند سیاست های دولت در چند سال گذشته، سبب ایجاد رکود تورمی شده که بایستی تدابیر لازم برای خروج از آن در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: در سال آینده انتظار این است که اقتصاد به یک رونق قابل قبول برسد.
حق شناس با بیان اینکه رشد میانگین بلند مدت کشور از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۱ در حدود ۴.۵ درصد بوده است، خاطر نشان کرد: انتظار این است که در سال ۱۳۹۳ رشد اقتصادی به میانگین بلندمدت برسد.
حق شناس ادامه داد: گرچه دولت در لایحه رشد ۳ درصد را هدف گذاری کرده است.
وی با اشاره به این موضوع که نرخ بیکاری مسئله اساسی است که دولت در سال آتی باید به ان توجه ویژه کند، تصریح کرد: چالش دوم دولت، فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار است.
حق شناس گفت: در سال آتی حجم قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی خود را آماده ی ورود به بازار کار می کنند که برای اشتغال این افراد باید برنامه ریزی شود.
وی گفت: با روند کنونی بعید است دولت در این مسئله موفق شود مگر اینکه تحول اساسی اتفاق بیفتد.
وی راه حل اول برای مقابله با این دو چالش را توجه به شهرکهای صنعتی عنوان کرد و افزود: بسیاری از شهرک های صنعتی یا نیمه فعال هستند و یا بسیاری از واحدهای تولیدی آن با زیر ظرفیت اسمی در حال فعالیت می باشند.
وی تاکید کرد: توجه ویژه به این شهرک ها علاوه بر ایجاد اشتغال به رشد اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

۱۳۹۲/۱۰/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...