نسخه چاپی

مرورگر بومی "زمین" در حال تست در برخی دانشگاه‌ها

عکس خبري -مرورگر بومي "زمين" در حال تست در برخي دانشگاه‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تست مرورگر بومی "زمین" در برخی دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش نما؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ساخت مرورگرهای ایرانی در کشورمان گفت: دو پروژه‌ درباره مرورگرها به مدت 2 سال بوده که در کشورمان مورد بررسی قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: محققین کشورمان در مرکز تحقیقات مخابرات ایران و برخی از دانشگاه‌ها که بر روی جستجوگرها تحقیقات خود را انجام می‌دهند به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌اند.
واعظی تصریح کرد: مرورگر زمین که توسط دانشمندان کشورمان طراحی شده است کارهایش به اتمام رسیده و به عنوان یک پایلوت در دانشگاه‌های کشور در حال تست است تا مشکلات آن برطرف شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: امیدواریم این مرورگر بتواند در بازار عرضه و مورد استفاده قرار گیرد.
واعظی تصریح کرد: در ارتباط با موضوع نرم‌افزارها کشور ما و به خصوص محققین و اندیشمندان ما بسیار خوب عمل کرده و در چهار ماه گذشته که وزارت ارتباطات اعلام کرده که مصمم به بها دادن به تحقیقات داخلی در بخش خصوصی است، شاهد بودیم که در بخش‌های متفاوت گروه‌های مختلف چه در دانشگاه و چه در بخش خصوصی به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کردند.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در آینده بخشی از فعالیت‌های نرم‌افزاری کشورمان را که از خارج وارد شده و می‌شود، تولید کنیم.
واعظی اظهار داشت: دولت یازدهم از ابتدای شکل‌گیری تصمیم جدی داشت تا برای مردم کار کند و بر این باور بود که لیاقت مردم در حال حاضر بیشتر از این است.
وی افزود: سیاست دولت یازدهم سیاست تفاهم است و هیچ وقت به دنبال درگیری با قوا و جریان‌های خاصی نیست اما جای شک دارد که با توجه به سیاست دولت که سیاست آشتی با همه گروه‌ها است چرا برخی از گروه‌ها به دنبال این هستند که دولت را به حاشیه بکشانند.
واعظی تصریح کرد: بنده به عنوان یک عضو دولت شاهد بودم که امروز رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت از نشر اکاذیب منتسب به خود بسیار ناراحت بود لذا به نظر می‌رسد برخی از جریان‌ها به دلایل مختلف به دنبال توفیق و پیشرفت این دولت نیستند.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: آنچه در بحث انرژی هسته‌ای رخ داد توفیق بسیار بزرگی بود که متاسفانه با فضاسازی که از سوی برخی جریانات صورت می‌گیرد مسیر نادرستی را در پیش گرفته است، لذا اتفاقاتی که در حال حاضر شکل می‌گیرد این است که همه رسانه‌ها با هم این مسیر را در پیش بگیرند که دولت وارد حاشیه نشود.
واعظی با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته از حاشیه‌ها بسیار ضرر کردیم، اظهار داشت: بنده بر این باورم که رسانه‌ها باید از حاشیه‌ها به دور باشند.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: هر دولتی حدود 6 ماه تا یکسال خود را به عنوان ماه عسل خود دارد اما دولت یازدهم از ابتدای کار خود با هجمه رسانه‌ها و روزنامه‌های مختلفی روبرو شد اما هیچگاه این موضوع را به عنوان یک معضل مطرح نکرده و درگیر آن نشد.

۱۳۹۲/۱۰/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...