نسخه چاپی

شاغلانی كه بیمه نیستند به شعب تامین اجتماعی مراجعه كنند

محمد حسن زدا گفت: بر اساس قانون بخشو‌دگی جرائم كار‌فرمایان تا19 دی مهلت دارند و می توانند با مراجعه به 500 واحد بیمه ای در كشور با پرداخت اصل حق بیمه از بخشو‌دگی جرائم برخوردار شوند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری صبح امروز که در سالن کنفرانس ساختمان شهید معیری سازمان تامین اجتماعی برگزار شد در خصوص جزئیات بخشو‌دگی جرائم حق بیمه کار‌فرمایان اظهار داشت: شاید تنها کسانی هستیم که قانون جرائم و بخشود‌گی جرائم را برای حق بیمه اعمال می کنیم و این موضوع در قانون سال 92 درج شده است که بر اساس این قانون بخشید‌گی جرائم به مدت 6 ماه از نوزدهم تیر ماه 92 تا 19 دی ماه ادامه خواهد داشت و کار‌فرمایان می توانند با مراجعه به 500 واحد بیمه ای در سراسر کشور و با پرداخت اصل حق بیمه از بخشو‌دگی صد در‌صد‌ی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه کار‌فرمایان در 3 محدوده صنفی،‌ صنعتی و کشاورزی تقسیم بندی شده اند افزود: تا پایان شهریور ماه امسال با دریافت 524 میلیارد تومان اصل حق بیمه 338 میلیارد تومان بخشو‌دگی جرائم را اعمال کردیم و امیدواریم کار‌فرمایان از این فرصت که تدارک دیده شده استفاده کنند و با پرداخت اصل حق بیمه از جرائم معاف شوند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی مبلغ سقف کامل جرائم را 2 میلیارد و 250 میلیون تومان دانست و اضافه کرد: با اجرای قانون بخشو‌دگی جرائم حق بیمه کار‌فرمایان بخش اعظم این جرائم بخشوده می شود.

وی در خصوص میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کار‌فرمایان گفت: سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه از کار‌فرمایان 4 هزار میلیارد تومان طلب کار است و با اجرای قانونی بخشو‌دگی جرائم حق بیمه فرصت استثنایی پرداخت حق بیمه برای کار‌فرمایان محقق شده چرا که در لایحه بودجه 93 به هیچ عنوان قانون بخشو‌دگی جرائم لحاظ نشده است.

زدا یاد آور شد: یک میلیون و 200 هزار کارگاه در سراسر کشور وجود دارند که حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی بدهکارند که بیش از 90 درصد از کارفرمایان بدهی خود را پرداخت نکرده اند.

وی تاکید کرد: در قانون تکلیفی برای کارفر‌مایان خوش حساب در نظر گرفته نشده و امیدواریم با عدم اجرای قانون بخشو‌دگی جرائم حق بیمه کار‌فرمایان در سالهای آتی امتیاز مثبتی برای کار‌فرمایان خوش حساب در نظر گرفته شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در خصوص شا‌غلانی که حق بیمه برایشان پرداخت نشده است گفت: سال گذشته 21 هزار پرونده برای افرادی که شاغل بودند اما از سوی کارفرما لیست حق بیمه برای آنها ارسال نشده است تشکیل شد و شاغلین می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم و پر کردن فرم مربوطه نسبت به افزایش حق بیمه در آن سالهایی که کار کرده اند اقدام کنند.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی و محقق نشدن بیمه 50 هزار نفر از این افراد تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی تکلیف داشت تا 800 هزار نفر از کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهد و تا این لحظه 750 هزار نفر بیمه شدند و به محض دریافت پول از دولت 50 هزار نفر باقیمانده نیز بیمه می شوند چرا که بر اساس ماده 26 ، 28و 225 برنامه پنجم سازمان تامین اجتماعی حق ندارد بیش از بودجه پیش بینی سال هزینه کند بنابراین با دریافت مطالبات خود از دولت برای بیمه این قشر مشکلی وجود ندارد.

زدا با تاکید بر اینکه اجرای بازنشستگی با کمتر 10 سال سابقه نیازمند منابع مالی اذعان داشت: پیش بینی شده از محل 1 در 10 هزارم اموال غیر منقول بودجه به سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده شود تا برای اجرای قانون مشکلی وجود نداشته باشد.

وی یاد آور شد: بیمه زنان سرپرست خانوار در قانون بودجه سال 92 پیش بینی شده و از محل اعتبارات،‌ دولت 100 میلیارد تومان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد که بر اساس آن 200هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و روستاییان و عشایر قرار بگیرد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگی با 20 سال سابقه نیز گفت: آقایان با 60 سال سن و 20 سال سابقه شامل دریافت 20 روز حقوق می شوند و خانمها با 55 سال سن و 20 سال سابقه شامل دریافت 20 روز حقوق خواهند شد البته برای زنان تبصره ای لحاظ شده تا بر اساس آن سن بازنشستگی تا 42 سال هم کاهش پیدا کرده است.

زدا در خصوص افزایش مستمری سال آینده بازنشستگان‌ و‌همینطور عیدی آنها خاطر نشان کرد: 1میلیون و 200 هزار بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی مستمری و حقوق بازنشستگی دریافت می کنند و افزایش این میزان دریافتی آنها بایستی بر اساس قانون باشد و تا مشخص نشدن بودجه سال 93 امکان تعیین افزایش مستمری باز‌نشستگان وجود ندارد اما عیدی آنها قطعا به موقع پرداخت خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...