نسخه چاپی

محمد نبی حبیبی حبیبی در نشست حزب موتلفه:

انتقاد از لایحه بودجه ۹۳

عکس خبري - انتقاد از لايحه بودجه ??

دبیركل حزب موتلفه گفت: مرحوم پرورش در افشای توطئه فتنه سال ۸۸ و روشنگری در جامعه انقلاب ما نقش كلیدی داشت.

به گزارش نما؛ محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علی‌اکبر پرورش، گفت: استاد پروش عضو شورای مرکزی حزب و از منضبط‌ترین اعضای حزب بود. صدای تفسیر قرآن و درس اخلاق او هنوز در گوش اعضای حزب روشنی بخش جان‌های ما است.
وی افزود: ما این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و خانواده داغدارش تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال علو درجات وی را خواهانیم.
دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به ویژگی‌های استاد پرورش، خاطرنشان کرد: نقش استاد پرورش در کسوت فرهنگیان کشور کم نظیر بوده است. او یک معلم مبارز و مجاهد و یک انقلابی مقاوم در مقابل همه مخاطرات در نهضت امام‌خمینی(ره) بود.
حبیبی تصریح کرد: استاد پرورش ساده زیست، پاک‌دست و در ولایت‌پذیری و سیاست‌مداری توام با ادب و اخلاق، الگوی کاملی در روزگار ما بود.
وی اظهار داشت: استاد پرورش در افشای توطئه فتنه سال 88 و روشنگری در جامعه انقلاب ما نقش کلیدی داشت. دقت و تیزبینی او در معرفی سران فتنه و پیشینه تاریخی آنها از مهارت‌های سیاسی او در تبیین ابعاد فتنه حکایت داشت.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فتنه سال 88، تصریح کرد: جنگ نرم دشمن علیه ملت ادامه دارد و اتاق فکر فتنه هنوز در خارج و داخل فعال است. آنها فقط از خشم و نفرت و اوج بصیرت مردم عقب‌نشینی کرده‌اند، فرصت را مهیا ببینند دوباره با کمک سرویس‌های امنیتی و جاسوسی دشمن به صحنه برمی‌گردند.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد 8 دور مذاکرات در سطح کارشناسی توافقنامه هسته‌ای، تاکید کرد: این مذاکرات فعلاً متوقف شده است، این نشان دهنده متن توافق اشکالاتی دارد که هر طرف تفسیر و تحلیل خاص خود را دارد.
وی افزود: متن در خصوص مسائل فنی و حقوقی صراحت ندارد، اگر داشت دلیلی برای توقف گفتگوها و برداشتهای متفاوت وجود ندارد.
دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: باید از تیم مذاکره‌کننده تشکر کرد که تفسیرهای خارج از متن را نپذیرفته و زیر بار تفسیرهای نادرست از متن هم نرفته‌اند. در مذاکرات کارشناسی و نیز در سطح معاونان وزارت‌خارجه باید کاستی‌های متن دیده شود و روی مواضع و خط قرمزهایی که ترسیم شده شجاعانه ایستاد.
حبیبی در مورد بررسی بودجه سال 93 گفت: خوشبختانه ترکیب کمیسیون تلفیق مشخص شده و کار بررسی بودجه به زودی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی دیدگاه مشخصی را در مورد کلیات بودجه مطرح کرده که متأسفانه مسئولان در مورد نقدهای مشفقانه ما پاسخی ندادند، افزود: امیدوارم نمایندگان مجلس این نقدها را در بررسی لایحه بودجه در نظر بگیرند و اگر پاسخی دارند مرحمت نمایند.
دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: لایحه بودجه سال 93 با اصول 52، 53، 45 قانون‌اساسی مغایرت دارد و باید دولت این مغایرت‌ها را رفع کند.
حبیبی در مورد نامه تنی چند از نمایندگان مجلس به سران قوا در خصوص مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: از هر اقدام هوشمندانه‌ای علیه فساد باید استقبال کرد. اجرای احکام صادره از طرف دیوان محاسبات و مراجع قضایی باید در دستور کار مجلس باشد و حداقل نمایندگان محترم برای صیانت از بیت‌المال مسلمین، باید پیگیر اجرای احکام قانونی باشند.
وی به تحولات ترکیه اشاره و تصریح کرد: ظاهراً دست‌هایی در کار است که لائیک‌ها دوباره در ترکیه به قدرت برسند و پشت این دست‌ها نقش سفیر آمریکا در آنکارا برجسته است.
دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به موضوع فساد در سطح وزیران کابینه اردوغان، خاطرنشان کرد: باید منتظر نظر نهایی دادگاه در مورد پرونده فساد در دولت ترکیه بود. موضوع مبارزه با فساد یک چیز است و مسئله جان گرفتن لائیک به بهانه فساد چیز دیگری است. این دو را باید از هم تفکیک کرد.
حبیبی در پایان با اشاره به رحلت جانسوز پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی(ع)، گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین در عراق نگاه جهانیان را به اسلام ناب محمدی(ص) جلب کرد. در این راهپیمایی از مذاهب گوناگون و حتی از ادیان دیگر کشورها شرکت کرده بودند. پیام این راهپیمایی در یک کلمه«لبیک یا حسین(ع)» بود.

۱۳۹۲/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...