نسخه چاپی

شاهزاده سعودی اعدام می شود

روزنامه عربستانی «عرب نیوز»، روز یكشنبه، اعلام كرد یك شاهزاده سعودی احتمالا به جرم قتل یك شهروند سعودی، در موردی كم سابقه برای خانواده حاكم، اعدام می شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: روزنامه عربستانی «عرب نیوز»، روز یکشنبه، اعلام کرد یک شاهزاده سعودی احتمالا به جرم قتل یک شهروند سعودی، در موردی کم سابقه برای خانواده حاکم، اعدام می شود.

به گزارش «رویترز»، روزنامه عرب نیوز نوشت، شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد سعودی «اجازه اعدام احتمالی یک شاهزاده متهم به قتل یک شهروند سعودی را صادر کرده است.»

عرب نیوز که به زبان انگلیسی منتشر می شود نام این شاهزاده سعودی یا فرد مقتول را اعلام نکرده است.

به نوشته این روزنامه، شاهزاده سلمان در نامه ای به شاهزاده «محمد بن نایف» وزیر کشور عربستان در خصوص این پرونده مدعی شده: «قانون بدون استثنا برای همه اجرا خواهد شد.»

شاهزاده سلمان این نامه را پس از ان نوشت که پدر مقتول با عفو قاتل مخالفت و نارضایتی خود را از مبلغ پیشنهادی به عنوان دیه اعلام کرد.

مقامات سعودی خانواده مقتول را تشویق می کنند به جای اصرار بر قصاص با دریافت مبلغ دیه موافقت کند.

به نوشته عرب نیوز، ولیعهد سعودی در بخشی از این نامه آورده است «هیچ فرقی بین خردسال و بزرگسال و فقیر و غنی نیست... هیچکسی حق دخالت در تصمیمات قضایی را ندارد. این قانون این دولت است و ما متعهد به پیروی از قانون هستیم.»

عرب نیوز بخشی از یک گروه رسانه ای است که ریاست آن را یکی از فرزندان شاهزاده سلمان، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی بر عهده دارد.

بر اساس اعلام سازمان عفو بین الملل، عربستان سعودی تا ماه می 2013 دست کم 47 نفر را اعدام کرده است. این آمار در سال 2011 ، حدود 82 نفر و در سال 2012 نیز 82 نفر بوده است.

به ندرت شنیده می شود که یکی از اعضای خاندان حاکم بر این کشور اعدام می شود. از مهمترین این موارد اعدام «فیصل بن مساعد آل سعود» است که در سال 1975 در پی ترور عموی خود «ملک فیصل» پادشاه وقت این کشور اعدام شد.

۱۳۹۲/۱۰/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...