نسخه چاپی

معامله بزرگ جان كری با نتانیاهو

در روز‌های اخیر، بحران فساد مالی در تركیه، اردوغان را با چالش و البته ‌كوششی دو‌چندان برای حفظ قدرتش روبه‌رو كرده است.

به گزارش نما به نقل از تابناک: در روز‌های اخیر، بحران فساد مالی در ترکیه، اردوغان را با چالش و البته ‌کوششی دو‌چندان برای حفظ قدرتش روبه‌رو کرده است.

در واکنش با این مسأله، روزنامه ترک «حریت» گزارش داده ‌که اردوغان از نمایندگان عضو حزب عدالت و توسعه که در واکنش به مسأله فساد اقتصادی استعفا‌ داده‌اند، انتقاد کرده و گفته ‌که همه ما باید در کنار هم باشیم و اگر در دولت ‌فسادی رخ داده باشد، دیر یا زود وضعیت آنان را روشن خواهد کرد.

این انتقاد اردوغان از نمایندگان حزب خود در پارلمان ترکیه، در حالی است که وی چند ساعت بعد در یک سخنرانی برای استعفا‌ و کنار کشیدن از قدرت اعلام آمادگی کرد؛ اعلام آمادگی که البته اصلا به معنای کنار کشیدن از قدرت نیست.

وی اعلام کرد، ‌اگر مردم خواهان این باشند که وی قدرت را ترک کند، این کار را خواهد کرد، ولی اکنون مردم ترکیه خواهان این مسأله نیستند. اردوغان گفت، اکنون مردم ترکیه باید بین آنانی که به دنبال توسعه و قدرت ترکیه در جهان هستند و بین کسانی که به دنبال تضعیف ترکیه هستند، یکی را برگزینند.

اما در کنار انفجار مهیب روز جمعه در لبنان که برخی را به نقش رژیم صهیونیستی در این حادثه دلالت می‌دهد، امروز روزنامه‌های این رژیم از پیشنهاد معامله بزرگ جان کری، وزیر خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خبر دادند.

برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی این رژیم خبر دادند که جان کری به نتانیاهو پیشنهاد داده ‌که در ازای آزادی ۵۲ تن از فلسطینیانی که توسط این رژیم دستگیر شده‌اند، آمریکا نیز مقدمات آزادی جانان پولارد را ـ که به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در آمریکا به حبس ابد محکوم شده و تا‌کنون ۲۸ سال آن را گذرانده است‌ ـ را فراهم خواهد کرد؛ معامله‌ای که البته بعدها خبر رسید که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز هنوز با آن موافقت نکرده است.

برخی از منابع در کاخ سفید گفته‌اند که پولارد با جاسوسی برای اسرائیل در آمریکا، جرم شدیدی مرتکب شده است و قصدی برای آزادی وی در کاخ سفید نیست.‌ با این حال، کنست یا ‌پارلمان رژیم صهیونیستی، روز چهار شنبه تصمیم گرفت ‌با فرستادن نامه‌ای به اوباما، خواستار آزادی پولارد شوند؛ نامه‌ای که قرار است رونوشتی از آن در اختیار سنای آمریکا نیز قرار گیرد.

در کنار این اخبار، درگیری‌های موجود در مصر و کشته شدن چند تن در درگیری‌های بین موافقان و مخالفان دولت موقت، بحث بمب‌گذاری در لبنان، واکنش به تصمیم مجلس ایران برای الزم ایران برای توسعه غنی‌سازی اورانیوم تا میزان 60 درصد و همچنین خبر تلاش ایران برای دستیابی به سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر از میزان کنونی، از جمله اخباری است که در ساعات اخیر در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

اما یکی از مهم‌ترین اخباری که در ساعات گذشته در‌باره ایران مورد توجه قرار گرفته، ‌سخنان علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور بین‌الملل رهبر انقلاب است؛ جایی که وی در یک برنامه تلویزیونی اعلام می‌کند که ایران باید به همه کشورهای ۱+۵ و از جمله آمریکا در موضوع هسته‌ای باید ‌‌مستقیم و جداگانه گفت‌وگو کند. این موضع ولایتی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است و هم‌اکنون می‌‌توانید در اینجا نکات بیشتری را درباره این خبر ‌بخوانید.

۱۳۹۲/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...