نسخه چاپی

برای ستایش چه اتفاق هایی می افتد؟

هوای پاییز هم غم و غربت زندگی ستایش را داشت. هنوز كاملاً تاریك نشده و زنگ در خانهای كه یكی از لوكیشنهای ثابت سریالهای تلویزیون است را میزنم. اینجا قرار است بخشی از قصه زندگی ستایش در خانه دوستش عاطفه رقم بخورد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه ایران: هواي پاييز هم غم و غربت زندگي ستايش را داشت. هنوز كاملاً تاريك نشده و زنگ در خانهاي كه يكي از لوكيشنهاي ثابت سريالهاي تلويزيون است را ميزنم. اينجا قرار است بخشي از قصه زندگي ستايش در خانه دوستش عاطفه رقم بخورد. سري اول سريال ستايش در نيمه دوم سال 90 با استقبال خوبي مواجه شد و حالا گروه سازنده اين مجموعه مشغول توليد سري دوم آن هستند.

سري دوم اين سريال داستان را در 20 سال بعد يعني زمان حال دنبال ميكند. كساني كه بخش اول را ديدهاند، ميدانند قصه در زمان گذشته روايت شد. از ابتداي ورود عكسهاي روي ديوار نظرم را جلب ميكند. عكسهاي عاطفه است با همسرش مرتضي. عاطفهاي كه در قصه اين سريال مانند ستايش چهرهاش رنگ غبار زندگي را در بيست سال بعد را گرفته است.

گروه مشغول آماده كردن صحنه هستند كه به اتاق گريم ميروم تا با بازيگران سخن بگويم. سيروس اسنقي نقش مرتضي مشيري را در اين سريال ايفا ميكند.او از سال 66 در تئاتر فعاليت دارد.

اين بازيگر كه اين روزها در سريال معماي شاه، نقش نامزد فرح ديبا را بازي ميكند، ميگويد: در سري اول ستايش نقشي كه آقاي رضا ايرانمنش بازي كرد به من پيشنهاد شد كه به خاطر حضور در تئاتر ميسر نشد.

اسنقي ميافزايد: سري اول سريال را ديدم حتي بخشهايي را هم فرصت نميكردم ببينم، پيگير بودم. اين شخصيت دفتر اسناد رسمي دارد. وقتي پس از بيست سال عاطفه، ستايش را پيدا ميكند و از مشكلاتش باخبر ميشود، به خاطر تخصص همسرش از او ميخواهد كمك كند و مرتضي هم به خاطر علاقه به همسرش ميپذيرد و كمك ميكند.



شهناز شهبازي قرار است عاطفه باشد. عاطفهاي كه دوست دوران نوجواني و جواني ستايش است و همراهياش را با ستايش در سري اول داستان ديدهايم.

او ميگويد: من سري اول را پراكنده ديدم اما عاطفه را ميشناختم، البته هيچگاه گمان نميكردم دوران ميانسالي عاطفه را بازي كنم. وقتي اين نقش پيشنهاد شد دوباره قسمتهايي كه عاطفه در آنها بود را ديدم تا بيشتر با اين شخصيت آشنا شوم.

شهبازي ميافزايد: عاطفه را دختر سرزنده و پرحرفي ديدم كه نقطه مقابل ستايش بود چون ستايش شخصيت آرامي دارد. حالا هم كه بيست سال گذشته و يك زن پخته و كامل است.

او معتقد است: در واقع اين عاطفه با عاطفه سري اول كاملاً فرق دارد و من براي اين نقش همه تلاشم را كردم. آدمها ممكن است تغيير كنند. خصوصيات بدشان را كنار بگذارند و خصوصيات خوبشان پررنگتر شود. با توجه به اين نكات و صحبتهايي كه با آقاي سلطاني داشتم توانستم عاطفه را ارائه دهم.

شهبازي بازيگر كم كاري است و وقتي از دلايل كم كارياش ميپرسم، ميگويد: طي اين سالها كار كردم اما سريالهاي سنگين و چندين قسمتی نبوده، بيشتر در تله فيلم يا سريالهاي اپيزوديك حضور داشتم.دلايل اين موضوع دست من نيست شايد كم لطفي دوستان است كه به من پيشنهادهاي خوب بازيگري نميدهند.

در اين فاصله گروه تقريباً آماده كار هستند كه به سراغ سعيد سلطاني ميروم. او كارگردان ستايش است كه با دقت و نگاه خاص خودش سريال را پيش ميبرد.سلطاني ميگويد: توليد سري دوم از اوايل امسال شروع شد و همچنان ادامه دارد.

در واقع اينگونه نبوده كه چون بخش اول با اقبال مواجه شده سري دوم را بسازيم و يا به عنوان فرصت از اين موضوع استفاده كنيم و بگوييم بخش دوم مجموعه را توليد كنيم.از ابتداي توليد اين مجموعه ميدانستيم كه بخش دومي هم دارد و صحبتهاي كلي انجام شده بود اما انجامش منوط شد به پايان سري اول.

اين كارگردان ادامه ميدهد: بخش دوم سريال در زمان حال ميگذرد و رنگ و فضا با سري اول كاملاً متفاوت است و نوع قصه پردازي تغيير كرده است.

چون داستان در 20 سال بعد روايت ميشود انتخاب بازيگران كار حساسي است و سلطاني در اين باره ميگويد: انتخاب بازيگران سري دوم چندان سخت نبود چون بر اساس قالب شخصيتها در سري اول پيش رفتيم. تعدادي از بازيگرها از بخش اول آمده بودند و ادامه نقششان در فصل دوم ميآيد و ملاكهاي انتخابشان تعريف شده بود.شخصيتهايي كه سنشان بيست سال بالاتر رفته و بايد بر اين اساس پيش ميرفتيم.



نرگس محمدي بازيگر نقش ستايش است و در اين مجموعه نيز نقشش را ادامه ميدهد. سلطاني ميگويد: «دائماً از خودم ميپرسم يك فرد از بيست تا چهل سالگي چقدر تغيير ميكند. صورت چقدر شكسته ميشود. كافي است اطرافمان را بهتر ببينيم.»

خانم محمدي انتخاب شايستهاي است از اين نظر كه سري اول را بازي كرده است و در واقع حق مطلب درباره مجموعه ستايش اين بود كه مخاطبان او را در سري دوم هم ببينند.

نصير مديرتوليد پروژه هم اطلاعاتي را اينگونه در اختيارم قرار ميدهد: پيش توليد فصل دوم را از فروردين شروع كرديم. ارديبهشت كار را در رامسر كليد زديم و حدود سه ماه در اين شهر مشغول كار بوديم. آنجا كارمان سخت بود چون قول همكاري داده شده بودم اما متأسفانه همكاري چنداني با ما نشد و تلاش كرديم كارمان را درست انجام بدهيم و طبق پيشبيني كارمان را انجام داديم. در تهران هم لوكيشنهايي از جمله فروشگاه، ميدان تره بار و... تصويربرداري را انجام داديم و كارمان همچنان ادامه دارد، البته مشكلات مالي داريم كه اميدوارم حل شود. پيشبيني ما اين است كه تا اوايل دي ماه بخش اول فصل دوم يعني 26 قسمت را به اتمام برسانيم. استراحت يك ماهه به گروه بدهيم و سپس كار را ادامه دهيم.

پس از اين گفتوگو سكانسي قرار است ضبط شود كه مكالمه ميان عاطفه و مرتضي درباره يكي از اتفاقات زندگي ستايش را روايت ميكند. به تماشاي اين سكانس مينشينم با اين سؤال كه در سري دوم چه اتفاقاتي قرار است براي ستايش بيفتد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...