نسخه چاپی

مصرف گاز وارد بحران شد

با افزایش مصرف گاز مشتركان خانگی و تجاری به 482 میلیون مترمكعب و با وجود افزایش ظرفیت پالایش گاز ایران در زمستان سالجاری در مقایسه با پارسال، گاز بخش عمده جایگاه‌های CNG، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و سیمان و نیروگاه‌ها قطع شد.

به گزارش نما، همزمان با ورود موج جدید سرما مصرف گاز توسط مشترکان خانگی به بیش از 482 میلیون مترمکعب در روز رسیده است که این سونامی مصرف گاز منجر به قطع گاز صنایع سیمان، فولاد، نیروگاه‌های برق، مجتمع های پتروشیمی و تعدادی از جایگاه های CNG شده است.

این قطعی و افت فشار گاز در حالی رقم خورده است که ظرفیت تولید و پالایش گاز طبیعی در پالایشگاه هیا کشور برای زمستان سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روزانه بیش از 25 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

اردشیر دادرس با اشاره به قطع و افت شدید گاز در جایگاه‌های CNG استان تهران و برخی از استان‌های غرب و شمالغرب کشور، گفت: افت فشار گاز در جایگاه های CNG منجر به وجود صف های طولانی و افزایش زمان سوخت گیری پیش روی جایگاه های CNG شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اعلام اینکه در حال حاضر در سطح تهران حدود 70 جایگاه CNG وجود دارد که بیش از نیمی از این جایگاه ها به دلیل کمبود و قطع گاز توسط شرکت گاز تعطیل شده اند، بیان کرد: این در حالی است که شهر تهران با کسری 160 جایگاه CNG روبرو است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطزعا تعطیلی جایگاه‌های CNG منجر به افزایش مصرف بنزین در کشور خواهد شد، اظهار داشت: تا پیش از قطع جریان گاز، جایگاه‌های CNG به طور متوسط روزانه 19 تا 20 میلیون مترمکعب گاز مصرف می کردند.

در همین حال مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز امروز رسما از قطع گاز صنایع فولاد، کارخانه های سیمان، نیروگاه های برق و بخش عمده ای از مجتمع‌های پتروشیمی خبر داده است.

به گزارش مهر، این مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران همچنین با تاکید بر ضرورت صرفه جویی شهروندان گفت: هم اکنون گاز 50 درصد از جایگاههای CNG تهران به منظور تامین گاز شهری قطع شده است

۱۳۹۲/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...