نسخه چاپی

سكوت سوال برانگیز مجلسی ها

عکس خبري -سکوت سوال برانگيز مجلسي ها

مجلس نهم كه به كوچكترین عموم عزل و نصب های دولت دهم انتقاد داشت؛ در مقابل انتصاب افراد معارض نظام در پست های كلیدی وزارتخانه ها سكوت كرده است.

به گزارش نما؛ با وجود آنکه تا کنون چند تن از فتنه گران ماجرای تحصن نمایندگان در مجلس ششم در پست های کلیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته اند؛ نمایندگان مجلس هیچ گونه نظارت و تذکری را به این انتصابات ایراد نکرده است.
معرفی علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی روحانی حرف و حدیث های بسیاری را به دنبال داشت و مخالفان جدی را در مجلس به پشت تریبون کشید.
وی که در 18 تیر 78 جزو بازیگران اصلی بود، در فتنه 88 نیز نقش داشت و همراه اصلی میرحسین موسوی در آن کنفرانس خبری 22 خرداد حضور پیدا کرد و بعد از آن نیز به همراهی فتنه ادامه داده بود. اینها دلایل قانع کننده ای بود که ربیعی از مجلس شورای اسلامی عدم رأی اعتماد بگیرد اما با چند رأی اختلاف وارد وزارتخانه شد.
در سالهای دهه هفتاد همزمان با موج گرفتن مدرک دکترا از سوی چهره های اطلاعاتی همچون حجاریان، عبدی و ... علی ربیعی نیز به خیل «جامعه شناسان»کشور پیوست و بعد از آن در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مشغول به کار شد. شایان توجه است که ربیعی در اتاق کار خود عکس چهره های محبوبش را قاب کرده است که در بین آنها افراد ضد دینی چون عبدالکریم سروش نیز دیده می شود.
به دلایل سوابق امنیتی اطلاعاتی ربیعی منتقدان وی را گزینه مناسبی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عموم مخاطبینش قشر مستضعف جامعه اند نمی دانستند. از آنجا که عموم همراهان روحانی از ویژگی امنیتی اطلاعاتی برخوردار بودند این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفت اما این موضوع در انتصابات این وزارتخانه نمود و بروز پیدا کرد.
تا کنون سه نفر از نمایندگان مجلس ششم که از اصلاح طلبان تندرو هستند و در تحصن این مجلس نقش فعالی داشتند، مسئولیت های کلیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده گرفتند.
عبدالرحمن تاج الدین که نماینده اصفهان در مجلس ششم بود به عنوان معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.
وی سابقه عضویت در شورای نظارت بر خانه کارگر را دارد. خانه کارگر از جمله احزاب اصلاح‌طلب به شمار می رود که معمولا در انتخابات‌ها پیرو هاشمی رفسنجانی بوده است.
تاج‌الدین از جمله ۱۳۹ نفر از نمایندگان مجلس ششم بود که در اعتراض به نظارت استصوابی شورای نگهبان در زمستان سال ۸۲ دست به تحصن ۲۸ روزه زد. عملکرد افراطی وی در آن مجلس با واکنش و اعتراض بسیاری از مردم مواجه شد.
از سوی دیگر احمد میدری نماینده تحصن کننده آبادان در مجلس ششم که سابقه عضویت در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع را نیز در کارنامه خود دارد، به عنوان معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.
همچنین ابولقاسم سرحدی زاده نماینده تحصن کننده مردم تهران در مجلس ششم بعنوان مشاور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شده است.
وی وزیر کار و امور اجتماعی در دولت دوم میرحسین موسوی بود. در دوران وزارت او تنش‌های فراوانی میان وزارت کار و شورای نگهبان بوجود آمد که زمینه ساز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.
حضور این افراد در پست های کلیدی در حالی اتفاق افتاده است که هنوز نمایندگان مجلس به این موضوع توجه نکرده و در مقابل آن موضع خاصی نگرفته اند.
گفتنی است طی سال های آخر دولت دهم، بین مجلس و دولت دعوای سختی بر سر انتصاب مرتضوی در همین وزارت کار اتفاق افتاد که چند ماهی به طول انجامید و در نهایت به جلسه استیضاح شیخ الاسلامی؛ وزیر وقت کشیده شد و دعواهایی بین مجلس و دولت صورت گرفت که دور از شأن مسئولین نظام جمهوری اسلامی بود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...