نسخه چاپی

حركت «داعش» این بار به سوی استان نجف

منابع امنیتی از حركت تروریست‌های «داعش» به سوی استان نجف اشرف و حمله نافرجام آنها به زندان «ابوغریب» برای آزادی همقطارانشان خبر دادند.

به گزارش نما؛ یکی از رسانه‌های عراقی نوشت: تحویل 13 بالگرد نظامی روسیه به عراق، درخواست مشاور نخست‌وزیر عراق از عشائر جنوب، حمله نافرجام تروریست‌ها به ابوغریب، حرکت داعش به سوی استان نجف و تعیین والی برای فلوجه فرو رفته در تاریکی از سوی تروریست‌ها از جدیدترین تحولات عراق است.
المطلک: عشایر جنوب به جنگ با تروریسم بپیوندند
«صالح المطلک» رئیس جبهه گفت‌وگوی ملی و مشاور نخست وزیر عراق، از همه مردم عراق خواست که به مسئولیت ملی خود در رویارویی با تهدیدها و رساندن کشور به ثبات عمل کنند.
او در بیانیه‌ای رسمی از همه عشایر جنوب عراق خواست که برای جلوگیری از ریخته شدن خون بی گناهان به عشایر مناطق غربی در مبارزه با گروه‌های تروریستی بپیوندند و مانع فرقه‌ای شدن جنگ با تروریسم شوند.
حمله نافرجام نیروهای «داعش» به زندان «ابوغریب»
در ادامه درگیری‌های ارتش عراق و افراد وابسته به دولت اسلامی عراق و شام، تروریستهای این گروه مسلح به زندان ابوغریب بغداد حمله کردند.
درادامه درگیری‌های ارتش و نیروهای امنیتی عراق با افراد وابسته به گروههای تروریستی همچون دولت اسلامی عراق و شام(داعش) و القاعده که چندین روز است در استان الأنبار ادامه دارد، این بار افراد وابسته به داعش با نفوذ به استان بغداد، به زندان ابوغریب حمله کردند.
به گفته یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، تروریستهای مسلح در اطراف زندان ابوغریب با نیروهای امنیتی درگیر شدند و در این درگیری 3 تن از نیروهای امنیتی عراق کشته شدند.
این منبع افزود: اما در ادامه افراد مسلح دولت اسلامی عراق وشام نتوانستند در ورود به زندان ابوغریب به توفیقی دست یابند و نیروهای امنیتی عده‌ای از مهاجمان را کشتند و حمله ناکام ماند.
وی تصریح کرد: هدف از این حمله آزادی تعدادی از زندانیان دولت اسلامی عراق وشام از بند بوده است.
در همین زمینه «مدی پرس» گزارش داد که به دلیل امکان حملات مشابه،امور زندان کاظمیه عراق تعطیل شده است و زندانیان آن به مکان دیگری انتقال داده شده‌اند.
تحویل 13 بالگرد نظامی روسیه به عراق
دومین محموله بالگردهای روسی روز گذشته به عراق تحویل شد.
بر اساس این گزارش، این بالگردها که توانایی نبرد در شب و روز را دارند در عملیات نظامی ارتش عراق در استان الانبار استفاده می شوند.
پیش از این، محموله‌ای شامل 15 بالگرد تحویل ارتش عراق شده و در مجموع 28 بالگرد از این نوع به عراق ارسال شده است.
خلبانان و تکنسینهای عراقی هم دوره آموزشی خود را پاییز امسال در روسیه به اتمام رسانده‌اند.
عراق در مجموع 40 بالگرد از دو نوع MI-28NE و MI-35 برای مقابله با تروریستها و حفاظت از مرزها از روسیه دریافت می کند. قرارداد 4.2 میلیارد دلاری برای خرید اسلحه از روسیه سال گذشته در جریان سفر نوری مالکی به مسکو میان وی و ولادیمیر پوتین به امضا رسید.
نیروهای داعش به سمت استان نجف رفته‌اند
«خضیر نعمه الجبوری» رئیس شورای استان‌ نجف اشرف، خبر داد که اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد نیروهای مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش به سمت استان نجف آمده‌اند.
او گفت که بر اساس این اطلاعات این افراد به سمت صحرای نجف اشرف آمده‌اند و نیروهای امنیتی استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.
داعش و القاعده برای فلوجه والی تعیین کردند
الفرات‌نیوز نوشت که گروه‌های تروریستی القاعده و داعش دیروز برای فلوجه والی انتخاب و این شهر را ایالت تحت کنترل خود اعلام کردند.
تروریست‌ها شهر فلوجه را تحت کنترل درآورده‌اند و ارتش نیز در خارج از این شهر حضور دارند و آن را محاصره کرده‌‌اند. گفته می‌شود که برق قطع است و به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها هم از کار افتاده‌اند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...