نسخه چاپی

هاشمیان: قلیان دوپینگ نیست

رئیس كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال گفت: قلیان كشیدن بازیكنان تیم زیر ۲۲ سال را به عنوان مسئول كمیته پزشكی به صورت جدی پیگیری خواهیم كرد.

به گزارش نما، احمد هاشمیان در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص قلیان کشیدن بازیکنان تیم فوتبال زیر 22 سال عنوان کرد: شب گذشته و بعد از دیدن برنامه 90 متوجه این موضوع شدم و از همکارانم خواستم هر چه زودتر در کمیته پزشکی حاضر شوند تا تشکیل جلسه دهیم و این موضوع را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قلیان و نیکوتین جزو مواد ممنوعه نیست و دوپینگ محسوب نمی‌شود، افزود: استفاده از قلیان و نیکوتین شاید ممنوع نباشد اما با روح و مرام ورزشی مغایرت دارد و بارها نیز به ورزشکاران‌مان گفتیم که استفاده از قلیان عملکرد حرفه‌ای آنها را کاهش می‌دهد. اکنون نیز این اتفاق در تیم ملی افتاده و موضوع مهمی است که به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم و به همین دلیل امروز (سه‌شنبه) جلسه ویژه و فوری داریم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره اینکه محرومیتی برای بازیکنانی که قلیان کشیده‌اند در نظر گرفته می‌شود یا نه، گفت: مطمئنا این موضوع را به عنوان مسئول کمیته پزشکی به صورت جدی پیگیری و نتایج آن را اعلام می‌کنیم. نیکوتین جزو مواد ممنوعه نیست اما در سال 2013 در بین مواد نظارتی قرار گرفت و در سال 2014 نیز جزو همین مواد است که تحت نظارت خواهد بود.

هاشمیان یادآور شد: بحث قلیان کشیدن بازیکنان تیم زیر 22 سال یک بحث اخلاقی و ملی است و بازیکن تیم ملی وظیفه دارد در هر زمینه‌ای الگو باشد. این موضوع توسط کمیته پزشکی پیگیری می‌شود و رسیدگی به بحث انضباطی و محروم کردن بازیکنان بر عهده کمیته انضباطی خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...