نسخه چاپی

سازمان ملل هشدار داد:

آفریقای مركزی در آستانه فروپاشی قرار دارد

مقام های سازمان ملل به شورای امنیت هشدار دادند جمهوری آفریقای مركزی در آستانه اضمحلال و فروپاشی قرار گرفته و از زمان آغاز درگیری های داخلی حدود نیمی از جمعیت این كشور آواره شده اند.

به گزارش نما به نقل از الجزیره؛ جفری فلتمن معاون دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد، حدود ۲/۲ میلیون نفر از جمعیت آفریقای مرکزی اکنون به کمک های فوری نیاز دارند که این رقم معادل نیمی از جمعیت این کشور بحران زده است.

بر اساس این گزارش حدود نیمی از جمعیت شهر بانگوی پایتخت آفریقای مرکزی خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند. حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم این شهر در اردوگاهی در نزدیکی فرودگاه پناه گرفته اند.آفریقای مرکزی از مارس ۲۰۱۳ میلادی پس از سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه رئیس جمهور سابق این کشور توسط شبه نظامیان سلکا شاهد درگیری های خونین شدیدی بوده است. این درگیری ها از دسامبر گذشته بین شبه نظامیان مسیحی و مسلمان افزایش یافته است.

در درگیری هایی که از ۵ دسامبر تاکنون بین دو طرف به وقوع پیوسته حداقل ۱۶ کودک کشته شده اند. در ماه دسامبر شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را بر ضد آفریقای مرکزی تصویب کرد که بر اساس آن نیروهای فرانسوی و آفریقایی می توانند برای برقراری آرامش و ثبات در این کشور متوسل به زور شوند.

علی رغم استقرار ۱۶۰۰ نیروی نظامی فرانسوی و بیش از ۴۵۰۰ نیروی آفریقایی تنش و درگیری در آفریقای مرکزی هنوز ادامه دارد. مایکل جوتودیا رئیس جمهور موقت این کشور ۱۳ سپتامبر گذشته گروه سلکا را منحل کرد ولی برخی از فرماندهان این گروه حاضر به پیوستن به ارتش و دولت آفریقای مرکزی نشدند و همچنان به اقدامات خشونت بار خود ادامه می دهند.بر اساس آمارهای سازمان ملل از آغاز درگیری های داخلی آفریقای مرکزی تاکنون حدود یک میلیون نفر آواره شده اند. در این درگیری ها تنها در ماه دسامبر حداقل ۱۰۰۰ نفر کشته شده اند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...