نسخه چاپی

هشدار مكارم شیرازی به بدسابقه های مطبوعات

عکس خبري -هشدار مکارم شيرازي به بدسابقه هاي مطبوعات

حضرت آیت ‌الله مكارم شیرازی با تاكید بر التزام همگان به رعایت قانون، به افرادی كه تصور می كنند با تغییر شرایط می توانند هر كاری دلشان خواست انجام دهند و هرچه خواست در نشریات و روزنامه ها بنویسند هشدار داد.

به گزارش نما؛ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سخنان روز گذشته رییس جمهور مبنی بر این که معیار عمل به قانون است،‌ تصریح کرد: این سخن، سخن بسیار درستی است و همه جناح ها و گروه ها باید مقید به عمل به قانون باشند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: قوانین جمهوری اسلامی از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند و از حیث مطابقت و عدم مطابقت با موازین دینی مورد بررسی قرار می گیرد؛‌ از این رو عمل به قانون عمل به احکام اسلامی است.
هشدار به افراد بدسابقه در عرصه مطبوعات
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: اخیرا شنیده شده برخی که سابقه خوبی در مسائل مطبوعاتی ندارند مجوز روزنامه هایی را گرفته اند؛ ما عرض می کنیم اگر از کار سابق خود توبه کرده اند، بسیار خوب، اما اگر تصور کنند حال و هوا عوض شده و می توانند بر خلاف اسلامی مطالبی بنویسند در اشتباه هستند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی خیال نکنند شرایط تغییر کرده هر چه خواستند بنویسند؛ باید سوابق خود را رها کنند، اگر می خواهند روزنامه ای درباره زنان و غیر زنان منتشر کنند باید مسائل مربوط به عفت اسلامی و موازین دینی در آن حفظ شود.
این مرجع تقلید بیان کرد: ما لازم دیدیم این تذکر را عرض کنیم و از بالا به پایین همه باید رعایت کنند، امیدواریم این تذکرات برای همه مؤثر بوده باشد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...