نسخه چاپی

تصویب بودجه نفت در كمیسیون انرژی مجلس

علی مروی روز چهارشنبه در باره بررسی بخش درآمدی و هزینه ای صنعت نفت در لایحه بودجه سال ۹۳، اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده، پیشنهاد قیمت یكصد دلاری را برای فروش نفت خام مطرح كرده بود كه این پیشنهاد در كمیسیون انرژی تصویب شد.

به گزارش نما؛ علی مروی روز چهارشنبه در باره بررسی بخش درآمدی و هزینه ای صنعت نفت در لایحه بودجه سال ۹۳، اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده، پیشنهاد قیمت یکصد دلاری را برای فروش نفت خام مطرح کرده بود که این پیشنهاد در کمیسیون انرژی تصویب شد.
نایب رییس اول کمیسیون انرژی ادامه داد: همچنین پشنهادات دولت در بخش های مربوط به درآمدها و هزینه های صنایع نفت و گاز در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با نظر دولت موافقت شد.
وی اضافه کرد: تنها تغییر عمده در لایحه پیشنهادی دولت، تصویب انتقال مازاد ۷ میلیارد دلار درآمد نفتی در سال ۱۳۹۲ به بودجه سال ۹۳ بود که طبق آن دولت باید این مبلغ را برای توسعه صنعت نفت و گاز سرمایه گذاری کند.
براساس لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور، بودجه وزارت نفت حدود ۱۲۴ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
بودجه شرکت ملی نفت ایران نیز در این لایحه به میزان ۳۱۵ هزار و ۲۳۹ میلیاردو ۵۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.
درآمد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نیز ۱۶۷ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان، درآمد شرکت ملی گاز ایران ۱۷ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان و درآمد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ۶۴۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
در لایحه بودجه سال آینده، ۱۵ هزارو ۴۷۶ میلیارد تومان هزینه برای شرکت ملی گاز ایران، ۳۳۱ میلیارد تومان هزینه برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، ۱۶۷ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان هزینه برای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و ۲۹۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه برای شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شده است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...