نسخه چاپی

هجوم پارازیت به شبكه العالم از مرز تركیه و سوریه

فركانس‌های شبكه خبری العالم هنگام پخش برنامه‌ای درباره سوریه هدف امواج پارازیت قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از پايگاه خبري شبكه العالم، خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، هجوم امواج پارازیت به فرکانس‌های شبکه العالم هنگام پخش برنامه‌ای درباره سوریه صورت گرفت و منشأ این امواج از مناطق مرزی ترکیه و سوریه است.

پیشتر دکتر "احمد سادات" مدیر شبکه العالم در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود که پارازیت‌ها از مناطق مرزی سوریه و ترکیه که تحت کنترل تروریست های مسلح است، ارسال می‌شود و دستگاه‌هایی که به وسیله آن پارازیت‌ها منتشر می‌شود، در مناطق مرزی سوریه و ترکیه نصب شده است.

سید احمد سادات همچنین با اشاره به عوامل پخش این پارازیت‌ها، شورشیان مسلح و تروریست‌های وابسته به القاعده را از نظر فنی در این باره ناتوان ارزیابی کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود برخی از شبکه‌های خبری وابسته به شیوخ عرب که در سوریه فعال هستند، مسول فنی پخش این قبیل پارازیت‌ها به شمار می‌روند؛ و این شبکه ها با استفاده از امکانات موجود در تجهیزات ارسالی خود، همزمان با پخش اخبار و برنامه های مربوط به سوریه، اقدام به ارسال پارازیت قوی بر روی فرکانس‌های شبکه العالم می نمایند. به گونه ای که براساس گزارش های رسیده به دفتر شبکه العالم در دمشق، از هفته پیش تاکنون شهروندان سوری از اختلال در برنامه‌های شبکه العالم شکایت کرده اند.

دکتر سادات افزود: عملیات ارسال پارازیت، تاکنون برخی شبکه‌های سوریه را هدف قرار داده بود، ولی پس از حذف شبکه‌های سوری از ماهواره، اینک مشخصا شبکه العالم را هدف قرار داده‌ است. زیرا شبکه العالم با مخابره اخبار و تصاویر مستند و میدانی خود، در واقع دروغ پراکنی و خبرسازی رسانه‌های مرتجع عربی و غربی را برملا کرده است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...