نسخه چاپی

معاون اول قوه قضاییه خبر داد؛

برخورد قاطع با پرونده‌های اقتصادی اخیر

معاون اول قوه قضائیه گفت: نسبت به پرونده‌های اقتصادی كه این روزها بر سر زبان است دستگاه قضایی تلاش دارد با كمك قضات باتجربه رسیدگی قاطعی داشته باشد.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه باید در برابر قانون پاسخگو باشند گفت: ممکن است گاهی یک نماینده یا قاضی تخلفی هم کند اما اگر در آن لحظه رسیدگی نمی‌شود برای صیانت از آن جایگاه است و حتما پس از آن رسیدگی می‌شود. هرچه اعتماد مردم به دستگاه قضایی بیشتر شود اقتدار و امنیت کشور نیز بیشتر خواهد شد.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به تلاش‌های دستگاه قضایی در سال‌های اخیر برای مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی گفت: ما باید با اقدامات سریع و قانونمند خود اعتماد مردم را نسبت به دستگاه قضایی بیشتر کنیم.
نسبت به پرونده‌های اقتصادی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده دستگاه قضایی تلاش دارد با کمک قضات باتجربه به این پرونده‌ها رسیدگی کرده و برخوردی قاطع را با متخلفان داشته باشد.
حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در دستگاه قضایی به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها هستیم گفت: نظام پولی و بانکی در کشور ما باید به نحوی باشد که هر روز شاهد یک پرونده جدید در دستگاه قضایی نباشیم.
رئیسی همچنین گفت : ما باید بهتر‌های ایجاد فساد در نظام پولی و بانکی و نظام واردات و صادرات را از بین ببریم و اصلاح ساختار‌های ما باید به گونه‌ای باشد که حتی اگر ابزار جرم هم در جامعه بود انگیزه و بستری برای وقوع جرم نباشد.
مدیران اداری و همچنین دستگاه اجرایی کشور باید در از بین بردن زمینه‌های جرم تلاش لازم را داشته باشد و در این زمینه اگر به قانونی نیاز بود مجلس آماده همکاری است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...