نسخه چاپی

نجات نفتكش ایرانی از چنگ دزدان دریایی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یك فروند نفتكش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسكورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، گفت: روز چهارشنبه ۱۲ فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می‌آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروه‌ها و تیم اسکورت، فقط خنثی‌کردن حملات دزدان دریایی بوده و در پی انهدام قایق‌های آنها نیستند، در خصوص صدمات احتمالی، اظهار داشت: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مستمر در خلیج عدن به کرات با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری‌ها اجازه کوچکترین تعرضی به دزدان دریایی نداده‌اند.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد ۲۱۲ پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می‌دهد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...