نسخه چاپی

كشتن اسامه بن لادن بی فایده بود

پر فروش ترین روزنامه آمریكایی در گزارشی مبسوط به بررسی كشته شدن اسامه بن لادن توسط كماندوهای آمریكایی در ابوت اباد پرداخته و آن را در تضعیف القاعده در منطقه و در سطح جهان بی فایده توصیف كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: پر فروش ترین روزنامه آمریکایی در گزارشی مبسوط به بررسی کشته شدن اسامه بن لادن توسط کماندوهای آمریکایی در ابوت اباد پرداخته و آن را در تضعیف القاعده در منطقه و در سطح جهان بی فایده توصیف کرده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه یو.اس.ای.تودی آمریکا در این تحلیلی با ذکر ده ها عملیاتی که پس از مرگ اسامه بن لادن در اقصی نقاط دنیا از عراق گرفته تا افغانستان و پاکستان و کنیا و الجزایر و آمریکا و سوریه و لبنان و روسیه به این نتیجه رسیده است که مرگ این رهبر گروه تروریستی القاعده هیچ کمکی به جلوگیری از توسعه و گسترش این سازمان تروریستی نکرده و شاید هم به این موضوع کمک کرده باشد.

این روزنامه آمریکایی نوشت : چند تحلیلگر که در مورد هسته اصلی این گروه در پاکستان و نیز گروههای وابسته به آن بررسی می کنند معتقدند هرج و مرج های ناشی از انقلاب های بهار عربی ، تغییر گرایش القاعده بیشتر به طرف ساختار از پایین به بالا و نیز کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه از دلایل قدرت گرفتن دشمن شماره یک آمریکا در جهان محسوب می شود.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...