نسخه چاپی

اختصاص یارانه به شیر و كنترل قیمت

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد كشاورزی گفت: مبلغی به عنوان یارانه شیر پیش بینی شده كه به تولیدكنندگان داده شود كه قیمت شیر كنترل شود.

به گزارش نما؛ حسن رکنی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی، صنایع و تجهیزات وابسته در قزوین بیان کرد: با تصمیم خیلی خوبی که دولت گرفت برای کمک به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مبلغی به عنوان یارانه شیر پیش بینی شده که به تولیدکنندگان داده شود که قیمت شیر کنترل شود.
وی افزود: این کار از اقدامات ارزشمند هیئت دولت محسوب می شود که دامداران به زودی از این نقدینگی برخوردار می شوند.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یارانه شیر ابلاغ شده و در واقع دولت مقدمات آن را فراهم کرده و به معاونت راهبردی منعکس کرده و اقدامات لازم اعتباری نیز انجام می شود و برای اجرایی شدن به وزارتخانه ذیربط ارجاع می شود و قیمت را بر اساس نظر دولت تعیین می کنیم و افزایش قیمت نخواهیم داشت.
وی از خودکفایی در تولید گوشت مرغ خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه در تولید گوشت مرغ خودکفا هستیم و در تولید جوجه یک روزه در زنجیره طیور پائین دست اجداد خوشبختانه مشکلی نداریم.
رکنی توضیح داد: در تولید مرغ و تخم مرغ به طور مشخص هم نیاز داخلی را تأمین می کنیم و هم بخشی را به صورت مازاد به کشورهای دیگر صادر می کنیم؛ سالانه بیش از 2 میلیون تن مرغ و حدود 900 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود و خوشبختانه انبارهای ذخیره سازی از نهاده ها پر شده است و تولیدکننده ها می توانند براحتی تولید را ادامه دهند.
وی یادآور شد: با این وضعیت سیر قیمت ها با توجه به عرضه روانی که انجام شده سیر کاهشی بوده و با بهینه شدن تولید اثر خوبی در کشور ایجاد کرده است.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تقویت بنیه دامداران و مرغداران زمینه بهینه سازی تولید فراهم شده که در این مسیر مرغداران و دامداران هم لازم است در مسیر تولید بهینه گام بردارند تا تولید اقتصادی شود که خوشبختانه این حرکت در بین دامداران ایجاد شده و برای تقویت بنیه آنها به نقدینگی نیاز بود که اخیرا تسهیلاتی متناسب با ظرفیت و نیاز و جمعیت دامی و طیور به استانها اختصاص داده شده است.
وی افزود: حدود 150 میلیارد تومان اعتبار برای بهینه کردن سیستم های مرغداری پیش بینی شده است که این میزان علاوه بر اعتباراتی است که برای بخش دام و طیور اختصاص داده شده است.
رکنی در خصوص بازارهای هدف صادرات گوشت مرغ بیان کرد: کشورهای همسایه مانند عراق و آذربایجان از عمده مصرف کنندگان محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ کشور هستند و با توجه به امکان صادرات محصول، مصرف کنندگان کشورهای همسایه از تولیدات دام و طیور ایران بسیار استقبال می کنند و بازار خوبی در این مناطق داریم.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: برای تامین مرغ و گوشت مردم در ایام عید هیچ مشکلی نداریم زیرا تولید به میزان کافی است و زیرساخت تولید هم مهیاست و با داشتن تولیدکنندگان پابه رکاب و فعال و متعهد که با شور و نشاط در عرصه تولید چرخه مناسبی را رقم زده اند تمامی گوشت مورد نیاز مردم تامین می شود.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جایگاه استان قزوین بیان کرد: قزوین یکی از استان های مستعد تولید کشاورزی کشور است و خوشبختانه در دام سنگین و سبک شاخص است به طوری که در تعدادی از این واحدها کارهای تحقیقاتی ارزشمندی انجام شده است که در یک واحد نمونه (سیمرغ) دام سبک به جای یک زایش در سال در دو سال سه زایش را تجربه کرده اند که نشان می دهد ما حدود 1.2 تا 1.4 بره به ازای هر مولد در دام سبک داریم.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...