نسخه چاپی

اشاره خاتمی به اشتباهات حزب منحله مشاركت

اذعان محمدرضا خاتمی به برخی اشتباهات صورت گرفته توسط این حزب، در حالی است كه چندی قبل طی مراسمی به مناسبت 16 آذرماه به حمایت از فتنه‌گران و آشوب‌گران سال 88 پرداخت و خواستار آزادی سران فتنه شد و گفت: «در سال‌های گذشته همه مردم از دروغ و تقلب و اتهام خسته شده‌اند!»

به گزارش نما؛ به نقل از شرق،محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه منحله مشارکت و از جمله متحصنین مجلس ششم به اذعان برخی اشتباهات حزب منحله مشارکت اشاره کرد و گفت: «من معتقدم مشارکت، تندروی نکرده است اما اشتباه در برخی جاها داشته که نتوانسته همه شرایط خاص را لحاظ کند.»
جبهه مشارکت پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 76 و و سازمان مجاهدین در سال 70 تأسیس شدند، این دو حزب تندروی اصلاح‌طلب که از حامیان اصلی میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بودند، پس از انتخابات پر حادثه آن سال و به دلیل اقدامات مجرمانه در جهت تشویش و تحریک به آشوب و اقدام علیه امنیت کشور با حکم دادگاه انقلاب تهران منحل شدند و تا کنون پس از گذشت 4 سال از آشوب های سال 88 شاهد هیچگونه عذرخواهی از سوی اعضای این حزب نبوده ایم.
محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق جبهه منحله مشارکت طی گفت و گویی تفصیلی امروز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون فعالیت های حزب منحله مشارکت پرداخت و گفت: «معتقدیم حزب مشکل قانونی ندارد. به‌‌خاطر رعایت بعضی ملاحظات سیاسی تابلو حزب را بالا نمی‌بریم.»
وی در ادامه با بیان اینکه «ایران برای همه ایرانیان» شعار حزب مشارکت بود، اظهار داشت: ما این شعار را عملیاتی کردیم. این شعار در ارکان حزب مثل شورای مرکزی، شورای مناطق و سایر ارکان تصمیم‌گیری تحقق پیدا کرد. اما در اینکه این ایده‌ها در حوزه دوم، یعنی «درون ساختار سیاسی کشور» جاری شود، خب موانع زیاد بود و هست اما فکر می‌کنم توانستیم این «ایده» را پرورش دهیم.
نماینده مجلس ششم با اشاره به انتخابات سال 84 گفت: من فکر می‌کنم در عمل ثابت کردیم که از سال 84 به اندازه کافی عبرت گرفته‌ایم.
خاتمی در انتهای مصاحبه خود به برخی اشتباهات حزب منحله مشارکت اشاره می کند و می گوید: یکسری حوادثی در کشور اتفاق افتاده که آنها منشأ این قضاوتند. مثل حوادث مجلس یا موضع‌گیری «مشارکت» درباره قوه‌قضاییه یا «نظارت استصوابی» یا مساله هسته‌ای و امثال اینها. من اینها را مصداق «تندروی» نمی‌دانم. این اما به معنای این نیست که ما اشتباه نکردیم. عده‌ای می‌گویند که شما همه شرایط زمانی، مکانی آن اقدامتان را در نظر نگرفتید. می‌گوییم؛ اشکال ندارد، می‌شود درباره‌اش صحبت کرد. الان در این چهار سال به «مشارکت» می‌گویند «تندرو» چون کسی اصلا دیگر حرف نزده است. من معتقدم «مشارکت»، تندروی نکرده است اما اشتباه در برخی جاها داشته که نتوانسته همه شرایط خاص را لحاظ کند.
اذعان محمدرضا خاتمی به برخی اشتباهات صورت گرفته توسط این حزب، در حالی است که چندی قبل طی مراسمی به مناسبت 16 آذرماه به حمایت از فتنه‌گران و آشوب‌گران سال 88 پرداخت و خواستار آزادی سران فتنه شد و گفت: «در سال‌های گذشته همه مردم از دروغ و تقلب و اتهام خسته شده‌اند!»
اظهارت دبیر کل سابق جبهه منحله مشارکت در خصوص «دروغ و تقلب» در حالی از تریبون دانشگاه تهران بیان می شد که این حزب پس از اتهام بزرگ «تقلب» به نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گونه مدرکی پیرامون این ادعا به مراجع قضایی معرفی نکرد.
فرار به جلوی تندروهای اصلاح‌طلب در حالی است که چندی قبل محمدرضا خاتمی در گفت و گو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد به سهم خود از دولت حجت الاسلام روحانی پرداخته بود و گفته بود: «ما در جبهه مشاركت به دنبال اين هستيم كه حق خود را بگيريم.» این سخنان خاتمی به نوعی سهم خواهی از دولت یازدهم برای صدور مجوز دوباره برای فعالیت این حزب منحله معنا شد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...