نسخه چاپی

نمایندگان دولت را درگیر مسایل فرعی می كنند؟

تجربه این چند ماهه دولت با مجلس نشان داد كه نه كل مجلس اما اشخاص یا نمایندگانی در مجلس حضور دارند كه به دلایلی كه در سوالات قبلی به آن اشاره كردم كمتر راه میانه برای همكاری با دولت را دارند و به دنبال ایجاد فضایی هستند كه دولت را بیشتر سرگرم مسائل فرعی كنند تا مسائل اصلی. تا اینكه مسائل اصلی كه در دولت گذشته اتفاق افتاده است كمتر خودش را نشان دهد.

به گزارش نما؛ اعتماد گفت وگویی با محمد هاشمی رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی انجام داده است:
*هنوز کمتر از پنج روز از ثبت‌نام آقای هاشمی نگذشته بود که نظر‌سنجی‌های مراکز رسمی از محبوبیت بی‌نظیر هاشمی‌رفسنجانی به سخن آمدند و آنها در آن روز کف رای هاشمی را حداقل 30میلیون برآورد می‌کردند و می‌گفتند اگر هاشمی در صحنه باشد مشارکت بیش از 90 درصد و رای هاشمی بیش از 40 میلیون خواهد بود. جریان افراطی برای از دست ندادن همه امیدهای خود راه چاره را در حذف هاشمی از صحنه انتخابات دیدند و با اعزام افرادی خواهان انصراف هاشمی‌رفسنجانی شدند و همزمان تهدید کردند اگر ایشان انصراف ندهد او رد صلاحیت خواهد شد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به این پیام‌ها و تهدید‌ها گفتند: «مگر من با مردم نفاق دارم». چند روز قبل اعلام ورود کردم و حالا بگویم انصراف می‌دهم؟! من هرگز انصراف نخواهم داد و در برابر رد صلاحیت هم اعتراض نخواهم کرد! این‌گونه اظهارات و صبر و شکیبایی محبوبیت هاشمی را به‌طور لحظه‌یی در میان مردم بالا می‌برد و رقبا را هر لحظه عصبانی‌تر می‌کرد.

*اخیرا یکی از افراطیون که در باب فتنه 88 و 9 دی سخن می‌گفت، گفته است «9 دی» روزی بود که مردم می‌خواستند برخی را به باغ پسته برگردانند و همان فرد در نماز جمعه گفت که «راه‌حل برون رفت از مشکلات، خطبه‌های نماز جمعه من است.»این آقا اگر لحظه‌یی به صحنه انتخابات فکر می‌کرد قطعا متوجه می‌شد که اگر آن آقا رد صلاحیت نشده بود مردم چه کسی را با چه رایی به کجا می‌فرستادند. رفتار مردم در انتخابات 24 خرداد نشان داد که اگر مردم در روز 9 دی به صحنه آمدند برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی بود نه برای تثبیت اصولگرایان افراطی ! به‌هر حال این اظهارات و واکنش‌ها نشان می‌دهد افراطیون نتوانسته‌اند خود را با خواست مردم تطبیق دهند و معلوم نیست مخالفت‌ها و کارشکنی‌های آنها با برنامه‌های دولت تا کی و تا کجا ادامه دارد. فعلا حرکاتی انجام می‌دهند که خلاف مصالح ملی و بعضا امنیت ملی است.
*شرایط فعلی بعد از 24 خرداد 92 از جهات مختلف یعنی شادی و امیدواری مردم و توقعات مردم، نبود امکانات کافی برای پاسخگویی به نیازهای مردم مشابه رخداد پذیرش قطعنامه و خاتمه جنگ است. تفصیل این مطلب و حتی مقایسه شرایط در حوزه‌های مختلف می‌تواند در پروژه‌های تحقیقاتی مطرح باشد. البته در اینجا عمدتا مقایسه‌ام، مقایسه شرایط روانی حاکم بر جامعه و نیز توقعات مردم و امکانات متناسب با توقعات مردم است. قصد بحث کمیت‌ها را ندارم. با این توضیحات می‌توانید وضعیت فعلی را نیز شبیه‌سازی و بعد نتیجه‌گیری کرد. از نظر فرهنگی و اجتماعی هم شرایط مطلوبی بر جامعه حاکم نیست. اما درباره قسمت دوم سوال شما باید بگویم البته در این 100روز دولت اقدامات فراخور تقدیر مخصوصا در روابط بین‌المللی داشته ولی به نظر من آنچه بیشتر خود را نشان داده مشکلات و سختی کار دولت در این دوره از جهات مختلف است. بخشی از این مشکلات صف‌بندی بعضی جریان‌ها در برابر دولت به‌جای همدلی است که کاملا محسوس است.
*تجربه این چند ماهه دولت با مجلس نشان داد که نه کل مجلس اما اشخاص یا نمایندگانی در مجلس حضور دارند که به دلایلی که در سوالات قبلی به آن اشاره کردم کمتر راه میانه برای همکاری با دولت را دارند و به دنبال ایجاد فضایی هستند که دولت را بیشتر سرگرم مسائل فرعی کنند تا مسائل اصلی. تا اینکه مسائل اصلی که در دولت گذشته اتفاق افتاده است کمتر خودش را نشان دهد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...