نسخه چاپی

اعتراض به قاچاق زنان در اسرائیل‌

در حالی كه كشورهای غربی توان زیادی را برای پرداختن به مظلوم‌نمایی زنان معترض كشورهای مخالف خود می‌كنند قاچاق، برده داری و آزار جنسی زنان و دختران در كشورهایشان بیداد می‌كند.

گروه نما به نقل از مشرق واژه حقوق‌ بشر تبدیل به ابزاری دردست کشورهای غربی برای مقابله نرم با کشورهای مخالف خود در جهان شده است؛ کشورهایی که کم‌تر از یک قرن پیش برده‌داری و بهره‌کشی از زنان در آن‌ها امری عادی تلقی می‌شد و امروز در حالی وکیل مدافع حقوق بشر در جهان شده‌اند که همچنان بزرگترین جنایات ضدبشری را مرتکب می‌شوند.

یکی از نمونه‌های فشار حقوق بشری غرب بر کشورهای مستقل مانند ایران بحث حقوق زنان است که بیشترین تمرکز آن بر روی حجاب، پوشش و سایر سنت‌های ایرانی - اسلامی پذیرفته شده در اکثریت جامعه قرار گرفته است.

اما از سوی دیگر شاهد نقض شدید حقوق زنان در همین کشورهای غربی به ویژه کشورهایی مانند انگلیس آمریکا و فرانسه هستیم. در آمریکا به طور متوسط هر روز 3 زن به دست شوهرش کشته می‌شود. بیش از 1.8 میلیون مرد آمریکایی به طور وحشتناکی زنان خود را کتک می‌زنند و 30 تا 35 درصد زنان آمریکایی مورد آزار شوهران خود قرار می‌گیرند.

غربی‌ها علاوه بر آزار و اذیت شهروندان خود اقدام به قاچاق زنان و دختران از کشورهای دیگر به کشورشان می‌کنند. آمریکا و اسرائیل از بزرگترین قاچاقچیان انسان در جهان هستند.

زنان و دختران از کشورهای فقیر برای بردگی و بهره‌کشی جنسی قاچاق می‌شوند و در حالی از این نقض آشکار حقوق زنان با عنوان معضلی اجتماعی نام برده می‌شود که به حجاب در کشورهای اسلامی و یا سنت‌های ملی و دینی این کشورها برچسب وحشیگری زده می‌شود.

تصویر زیر بخشی از اعتراض به قاچاق زنان و دختران به اسرائیل است که تعدادی زن جوان به صورت نمادین با برچسب قیمت پشت ویترین در فروشگاهی بزرگ قرار گرفته‌اند تا از این طریق اعتراض خود را به نقض حقوق زنان اعلام کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...