نسخه چاپی

10 كلمه محبوب ایرانی‌ها!

رضا ساكی شركت صهیونیستی گوگل كه متاسفانه بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان است در گزارشی درباره بیشترین كلماتی كه ایرانی‌ها جست‌وجو كرده‌اند سیاه‌نمایی كرده و كلماتی را منتشر كرده است كه از بیان آنها عاجزیم. اما همان‌طور كه گفتیم این گزارش گزارشی مغرضانه بوده است و اگر دوست دارید بدانید كه ایرانی‌ها دقیقا در سال ۲۰۱۳ چه چیزی در گوگل جست‌وجو كرده‌اند، باید گزارش مركز تحقیقات‌وپژوهش ملی را مطالعه كنید. در این گزارش آمده است:

به گزارش نما به نقل از ایسنا،ده کلمه‌ای که ایرانی‌ها بیشتر در اینترنت جست‌وجو کرده‌اند عبارتند از:

علم، پژوهش، فناوری، نانو، ‌هسته‌ای، فضاپیما، تکنولوژی، آینده، سلول‌ و بنیادی.

در بخش تصویر هم بیشترین کلمات و جملات این‌طوری بوده‌اند:

تصویر دختر فضانورد، تصویر دخترقدبلند دانشمند، تصویر زن مدیر نمونه، تصویر پایگاه بین‌المللی فضا، دانلود فضاپیمایی دختران، دانلود سخنرانی دختران در دانشگاه، دانلود سخنرانی‌های دانشگاه کمبریج، دانلود علم، دانلود فرمول‌های ریاضی و دانلود مستند زندگی پنگوئن‌ها!

***

رییس‌جمهور: زیرزمینی شدن نقد به نفع جامعه نیست!

والا زیرزمینی شدن هیچ چیزی به نفع جامعه نیست چون چیزی که در زیرزمین بماند عاقبتش عاقبت خوبی نیست. من خودم وقتی بچه بودم هر وقت به زیرزمین خانه سرک می کشیدم پدرم شاکی می‌شد که بچه توی زیرزمین چه می‌کنی؟ یادم هست آن روزها کمانچه می‌زدم و هر وقت توی زیرزمین کمانچه می‌زدم پدرم می‌آمد می‌گفت پسر چرا توی زیرزمین ساز می‌زنی، جایی ساز بزن که دیگران هم بشنوند. زیرزمین جای ساز زدن نیست این‌طور ساز زدن عاقبت ندارد. پدرم راست می‌گفت چون برخی از دوستانم که تا آخر در زیرزمین ساز زدند کارشان از ساز عرفی به ساز غیرعرفی کشیده شد به طوری که دیگر صدای سازشان درنمی‌آمد بلکه بوی سازشان به مشام می‌رسید.

***

خبردار شدیم آیت‌الله جنتی را غافلگیرانه به مراسم اختتامیه جشنواره عمار دعوت کرده‌اند تا سخنرانی کنند و ایشان هم در میان صحبت‌ها دیالوگی از فیلم «توبه نصوح» ساخته محسن مخملباف را به عنوان دیالوگی مطرح کرده‌اند که سال‌ها در ذهن داشته‌اند. حالا فکر کنید که اگر کسی دیگر در مراسمی دیگر این دیالوگ را بر زبان جاری می‌کرد، دیگران چه قشقرقی راه می‌انداختند. فکر کردید؟

***

حسین علیزاده: حل مسائل موسیقی، راحت‌تر از حل مسائل هسته‌ای است!

اتفاقا خیلی از مسائل هست که حل آن‌ها از هسته‌ای سخت‌تر است، یکی همین موسیقی. حل مسائل موسیقی سخت‌تر از هسته‌ای است چون برای حل هسته‌ای ما باید با دیگران حرف بزنیم و آن را حل کنیم ولی برای حل کردن مسائل موسیقی باید با خودمان حرف بزنیم و حرف زدن درباره موسیقی با خودمان خیلی سخت است. اصلا هر کاری که نیاز به گفت‌وگوی داخلی دارد کار صعبی است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...