نسخه چاپی

پرونده سعودی‌ها روی میز شورای امنیت

دبیركل سازمان ملل متحد از بحث و بررسی پرونده حمایت مالی عربستان از تروریست ها بین اعضای شورای امنیت خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، دبیرکل سازمان ملل متحد از بحث و بررسی پرونده حمایت مالی عربستان از تروریست ها بین اعضای شورای امنیت خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بان کی مون از قصد خود برای بحث و بررسی حمایت های مالی احتمالی عربستان از تروریست ها در عراق با اعضای شورای امنیت سخن گفت.

وی بعد از مذاکراتش با نوری المالکی نخست وزیر عراق در بغداد تصریح کرد: ما این مسئله را با نخست وزیر مورد بحث و گفت وگو قرار دادیم. این مسئله را مدنظر قرار دادم و ما آن را با اعضای شورای امنیت مورد بحث قرار خواهیم داد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: جامعه بین المللی باید برای مبارزه با تروریسمی که هیچ توجیهی ندارد، همکاری کند. نمی توان اجازه ظهور بستری مناسب برای تروریسم داد.

وی این مطلب را بعد از آن بیان داشت که برخی رسانه های عراقی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند یکی از عناصر تروریستی بازداشت شده اعتراف کرده است که گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از عربستان حمایت مالی می شود.

سوریه نیز از حمایت مسئولان سعودی از تروریست ها سخن گفته است.

اخیرا نیز حمله ای تروریستی علیه سفارت ایران در بیروت روی داد که مسئولیت آن را گروهک عبدالله عزام به سرکردگی ماجد الماجد سعودی برعهده گرفت.

برخی گزارشها حکایت از ارتباط ماجد الماجد با دستگاه اطلاعات عربستان داشت و مسئولان سعودی بیم داشتند که بازجویی از او باعث رسوایی آل سعود شود.

ماجد الماجد به طرز مشکوکی چند روز بعد از دستگیری مُرد و ریاض به سرعت جسد او را تحویل گرفت.

۱۳۹۲/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...