نسخه چاپی

فرار 1500 نفر از مردم كره شمالی در 2013

بیش از 1500 تن از مردم كره شمالی در سال 2013 میلادی به كره جنوبی فرار كرده‌اند كه این تعداد همزمان با اعمال فشار رهبر كره شمالی نسبت به سال‌های اخیر كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بیش از 1500 تن از مردم کره شمالی در سال 2013 میلادی به کره جنوبی فرار کرده‌اند که این تعداد همزمان با اعمال فشار رهبر کره شمالی نسبت به سال‌های اخیر کاهش یافته است.

پنج سال پیش تعداد سالانه فراری‌ها از کره شمالی نزدیک به 3000 تن بود اما این تعداد پس از روی کار آمدن کیم جونگ اون، رهبر پیونگ یانگ در دسامبر سال 2011 میلادی کاهش یافت.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول اعلام کرد: تعداد مردم کره شمالی که اکثرا از طریق چین به کره جنوبی فرار می‌کردند در سال 2012 میلادی کاهش یافت و به 1502 تن رسید اما سال 2013 میلادی این آمار با افزایش کمی به 1516 تن رسید.

کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون اقدامات امنیتی مرزی را تشدید کرده و روند دیپلماتیک را برای بازگرداندن پناهندگان این کشور که در چین مخفی شده‌اند، افزایش داد. اکثر پناهندگان به طور محرمانه ابتدا از طریق مرز به چین می‌روند و سپس از طریق هوایی برای پناهندگی به سئول می‌روند.

چین طبق معمول آنها را مهاجران اقتصادی غیرقانونی می‌داند و با وجود انتقادهای گروه‌های حقوق بشری آنها را به کشورشان برمی‌گرداند.

ناظران حقوق بشر می‌گویند، اکثر افرادی که به کره شمالی بازگردانده می‌شوند با مجازات‌هایی از جمله شکنجه و زندان مواجه خواهند شد.

عودت 9 نوجوان کره شمالی در ماه مه سال گذشته میلادی به کشورشان که در لائوس دستگیر شده بودند به شدت از سوی کره جنوبی و سازمان ملل مورد انتقاد قرار گرفت.

به طور کلی از زمان پایان جنگ کره در سال 53-1950 میلادی حدود 261 هزار پناهنده کره شمالی در کره جنوبی ساکن شده‌اند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...