نسخه چاپی

تهدید به احضار روحانی به مجلس

مشاوران آقای روحانی نقش‌هایی را در ابعاد مختلف برای دولت تعریف می‌كنند كه این اقدامات آنها دولت را در آینده نزدیك با چالش‌های جدی مواجه خواهد كرد.

به گزارش نما؛ 80 نفر در مجلس هستند كه براي ناكام گذاشتن دولت ظاهرا مشغول برنامه‌ريزي و طرح ريزي هستند. اين تعداد نماينده مشغول مديريت فضاي مجلس هستند و به‌زعم من هم دارند خوب جلو مي‌روند؛ البته آنها گروهی سياسي هستند و مطابق عقايد خود حركت مي‌كنند و ما بايد این دوسال مجلس را تحمل كنيم.» این جملات بخشی از اظهارات اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور به آرمان بود که روز گذشته منتشر شد.



آرمان نوشت: ساعتی از انتشار این مصاحبه نگذشته بود که دو نماینده اصولگرای مجلس به اظهارات وی واکنش نشان دادند و آنچه ترکان گفته را عاملی برای ایجاد مشکلات بین دولت و مجلس دانستند. حسین مظفر گفت: بهتر است دولتمردان سعه‌صدر بیشتری داشته باشند. مجلس قصد کارشکنی نسبت به دولت و عملکرد کابینه یازدهم را ندارد.



وی اضافه کرد: نقطه‌نظرات مطرح شده از سوی وکلای ملت برای اصلاح روند امور مطرح می‌شود که البته این مباحث نگاه قاطبه مجلس است. معاون نظارت مجلس با بیان اینکه دولت باید از نقد منصفانه و مشفقانه استقبال کند، تصریح کرد: دوستان مجلسی هم باید از اقداماتی که دولت را در تنگنا قرار می‌دهد پرهیز کنند.



همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات ترکان گفت: در صورتی که اظهارات افراطی مشاوران روحانی استمرار داشته باشد، مجلس روحانی را جهت پاسخگویی احضار خواهد کرد.



جواد کریمی قدوسی افزود: مشاوران آقای روحانی نقش‌هایی را در ابعاد مختلف برای دولت تعریف می‌کنند که این اقدامات آنها دولت را در آینده نزدیک با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.



وی افزود: برخی رفتارهای رئیس‌جمهور همانند اظهار نظر وی در جمع هنرمندان نیز رفتارهایی کاملا افراطی است و امیدواریم که این رفتارها ادامه پیدا نکند؛ مجلس تلاش می‌کند تا تلاش‌ها را به سمتی سوق دهد که مردم و مصالح کشور است و حرکت در این مسیر را چه از راه تعامل، چه از راه تذکر، چه از راه سوال، چه از طریق استیضاح و چه احضار رئیس‌جمهور به مجلس برای پاسخگویی طی خواهد کرد.



وی گفت: در صورتی که اظهارات افراطی مشاوران روحانی استمرار داشته باشد، مجلس روحانی را جهت پاسخگوی احضار خواهد کرد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...