نسخه چاپی

ظریف در دیدار نخست‌وزیر اردن:

اقدام بر اساس اوهام كمكی به حل بحران سوریه نخواهد كرد

وزیر خارجه كشورمان در دیدار نخست‌وزیر اردن گفت: می‌بایست موضوعات منطقه از جمله تراژدی سوریه بر اساس تدبیر و واقع‌بینی حل شود و اقدام بر اساس اوهام، كمكی به راه‌حل مبتنی بر واقعیات نخواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر اردن در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان اوضاع منطقه را حساس دانست و با تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم ضرورت مبارزه با افراط‌گرایی و فتنه‌گری مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با همکاری کشورهای مختلف به سمت راه‌حل‌هایی حرکت کرد که امکان رشد و گسترش تروریسم منتفی گردد.

ظریف افزود: می‌بایست موضوعات منطقه از جمله تراژدی سوریه بر اساس تدبیر و واقع‌بینی حل شود و اقدام بر اساس اوهام، کمکی به راه‌حل مبتنی بر واقعیات نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه از اینکه فصل جدیدی در روابط دوجانبه ایران و اردن در حال گشوده شدن است، استقبال کرد.

نخست‌وزیر اردن نیز در این دیدار با اشاره به منافع و مشترکات موجود بر روابط دو کشور، تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط را مورد توجه قرار داد.

وی در خصوص موضوعات مهم منطقه، موضوع فلسطین، عراق و تاثیرات ناامنی در منطقه را برای اردن مهم خواند و تروریسم را دشمن ملت‌های منطقه دانست.

نخست‌وزیر اردن با توجه به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه همکاری دو کشور در ابعاد دوجانبه را مهم ارزیابی کرد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...