نسخه چاپی

سرمایه گذاری هنگفت ایرانیها در خارج

معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری با بیان اینكه سرمایه گذاری ایرانی ها در خارج از كشور۷۰۰ میلیارد دلار است، گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از این میزان در امارات سرمایه گذاری شده كه باید برای بازگشت پول های سرگردان خارج از كشور تلاش جدی صورت گیرد.

به گزارش نما،ˈعلیرضا رحمت نیاˈدر حاشیه جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی لرستان در جمع خبرنگاران افزود: دنیای کنونی، دنیای مسابقه برای توسعه است و باید با تهیه سند آمایش، جذب سرمایه گذاران و فراهم کردن شرایط به منظور ایجاد اطمینان خاطر آنان در استان ها، بستر لازم برای رشد و توسعه و رقابت دراین عرصه مهیا شود.

وی اظهار کرد: تمامی زیرساخت های لازم برای اجرای طرح آمایش سرزمین در استان های سراسر کشور فراهم شده و این طرح در شورای برنامه ریزی استانها به تصویب خواهد رسید.

به گفته وی، این در حالی است که با تصویب شورای برنامه ریزی و سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترا) در هشت استان از جمله لرستان نصب شده است.

رحمت نیا اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه، اطلاعات موثر در توسعه هر استان به اشتراک گذاشته می شود و بر اساس مدلسازی های ویژه، فرآیند توسعه رصد می شود.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره آموزشی در خصوص این سامانه افزود: دوره سوم نیز بهمن ماه امسال با حضور بیش از ۷۰ نفر برگزار خواهد شد.

این مسوول تصریح کرد: دو هزار و ۵۳۰ شاخص بخشی وفرابخش در ۶۹ حوزه مختلف در طرح آمایش سرزمین بررسی شده که این شاخص ها نشان می دهد موارد متعدد توسعه از جمله زیربناها، نشر، سرمایه گذاری صنعتی و بورس در کشور به صورت نامتعادل توزیع شده است.

وی با اشاره به عدم توسعه مناطق مرزی ، خطر این توسعه نیافتگی و واگرایی مردم در این مناطق، گفت: برنامه آمایش هر استان باید هوشمند سازی شود و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...