نسخه چاپی

علت اعتصاب پرسپولیسی‌ها چه بود؟

بازیكنان پرسپولیس به دلیل اینكه نتوانستند چك‌های باشگاه را در تاریخ 25 دی وصول كنند، در اقدامی هماهنگ اعتصاب كرده و دو روز مانده به داربی تمرین نكردند.

به گزارش نما بازیکنان پرسپولیس به دلیل اینکه نتوانستند چک‌های باشگاه را در تاریخ 25 دی وصول کنند، در اقدامی هماهنگ اعتصاب کرده و دو روز مانده به داربی تمرین نکردند.

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس امروز در اقدامی تعجب‌آور و کم‌سابقه در تاریخ این باشگاه در فاصله 48 ساعت مانده به داربی و تقابل با حریف دیرینه، اعتصاب کرده و به خاطر شرایط مالی حاضر به تمرین نشدند.

در طول فصل بازیکنان پرسپولیس بارها با مشکلات مالی مواجه بودند. با این حال با درخواست مدیریت و کادر فنی در رسانه‌ها خیلی به این مشکلات اشاره نکردند و سعی داشتند این مسئله در خانواده پرسپولیس رفع شود.

رویانیان در ماه‌های گذشته دو بار با نمایندگان بازیکنان جلسه گذاشت و برای رفع مشکلات مالی به آن‌ها قول داد. جلسه آخر با حضور مدیرعامل باشگاه و سیدجلال حسینی، محمد نوری و محسن بنگر برگزار شد. در آن جلسه این سه بازیکن حتی به رویانیان دلداری دادند و گفتند که مشکلات باشگاه را درک می‌کنیم اما پول بازیکنانی که تا الان کمتر گرفته‌اند را بدهید. رویانیان هم از اینکه آن‌ها اول به فکر بقیه بازیکنان بودند تشکر کرد.

اتفاقی که امروز افتاد اما برای خود رویانیان هم کاملا غیرمنتظره بود. او که برای روحیه دادن به بازیکنان به درفشی‌فر رفته بود پس از اینکه مطلع شد بازیکنان حاضر به تمرین نیستند، در رختکن جلسه‌ای با آنها گذاشت و دقایقی برایشان صحبت کرد. مدیرعامل پرسپولیس در صحبت‌های خود از بازیکنان خواست به خاطر هواداران و انتظاراتی که آن‌ها در این فصل از پرسپولیس دارند، در دو روز آینده تمرین‌های خود را با قدرت انجام دهند تا نتیجه خوبی در داربی به دست بیاورند. رویانیان حتی به آنها گفت به خاطر خودتان و اعتبار و آبروی بازیگری‌تان که شده، این چند روز را صبر و مقابل استقلال بازی کنید. او همچنین بار دیگر به آن‌ها قول داد که مشکلات مالی را به زودی برطرف می‌کنند.

با این حال اتفاقاتی که رخ داده نشانگر آن است که بازیکنان پرسپولیس این بار نمی‌خواهند از حق خود کوتاه بیایند. آنچه مسلم است، سرخ‌پوشان از ابتدای فصل پول چندانی از قرارداد خود را نگرفته‌ و مثل هر فرد دیگری از جامعه، حق دارند که نسبت به نگرفتن حق و حقوق خود معترض باشند اما در اینجا برای هواداران چند سوال مطرح است. آیا نمی‌شد زمان دیگری را برای اعتصاب انتخاب کرد؟ حتی اندک هوادارانی که مقابل درهای ورزشگاه درفشی‌فر بودند پس از اطلاع از این تصمیم بازیکنان لب به اعتراض گشوده و بار دیگر به این صحبت روی آوردند که یاد بازیکنان دهه 60 و 70 به خیر که فقط به عشق پیراهن بازی می‌کردند، نه پول و چیز دیگری.

اما پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین دلایل بازیکنان پرسپولیس برای اعتصاب آن هم در این مقطع حساس، پاس نشدن چک‌های باشگاه بوده است. ماجرا از این قرار است که باشگاه پس از اعتراض بازیکنان به مشکلات مالی، پیش از دیدار با نفت تهران چک‌های جدیدی به آن‌ها داد که موعدش پیش از دیدار با فولاد بود، اما قبل از این بازی بار دیگر موعد چک‌ها به تاخیر افتاد و قرارشد که بازیکنان پول خود را قبل از داربی از بانک تحویل بگیرند.

سررسید چک‌ها امروز 25 دی بود و بازیکنان پس از اینکه نتوانستند پول خود را بگیرند، در اقدامی هماهنگ از حضور در زمین تمرین سر باز زدند و حتی صحبت‌های مدیرعامل باشگاه و معاونانش هم سودی نداشت. علی دایی هم که از تصمیم بازیکنان شگفت‌زده شده بود واکنش خاصی انجام نداد و پس از بازیکنان، محل تمرین را ترک کرد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...