نسخه چاپی

حاشیه های جالب سفر روحانی

دومین روز از نخستین سفر استانی روحانی و اعضای كابینه دولت تدبیر و امید به خوزستان نیز با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به‌گزارش نما، اولین روز سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی و اعضای دولت تدبیر و امید به استان خوزستان که ظهر دیروز سه‌شنبه با سخنرانی وی در مصلای اهواز آغاز شده بود، با حضور رئیس‌جمهور در اجتماع فرهیختگان و علمای استان پایان یافت.
*در دیدار با نخبگان و فرهیختگان و دانشجویان استان خوزستان ۸ نفر به نمایندگی از سایرین در حضور رئیس‌جمهور سخنرانی کردند و روحانی نیز پس از سخنان آنها شروع به صحبت کرد و به مطالبات‌شان پاسخ گفت.

*مجری برنامه دیدار روحانی با فرهیختگان و دانشجویان، سخنانش برای خوشامدگویی به رئیس جمهور را اینگونه آغاز کرد‌ که "نوسفر" دوست‌داشتنیمان اکنون در جمع ماست و با این جمله، حاضرین را به تماشای کلیپ "نوسفر" دعوت کرد.



*رئیس‌جمهور در بخشی از سخنانش در جمع فرهیختگان استان خوزستان گفت: بنده به همه قول‌‌هایی که داده‌ام پایبندم که اگر با سدی البته نه سد «گتوند» مواجه شوم حتماً به مردم خواهم گفت.

*مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و محمود علوی وزیر اطلاعات، دو عضو کابینه حسن روحانی بودند که در دیدار رئیس‌جمهور با علمای خوزستانی حضور داشتند.

*محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پایان دیدارهای رئیس‌جمهور با گروه‌های مختلف، با توده مردم مواجه می شود که حرف‌هایشان را با این عضو دولت در میان می‌گذاشتند و او نیز با صبر و حوصله و به دقّت به سخنان آنها گوش می‌داد؛ گپ‌وگفت نوبخت با مردم بعضاً آنقدر طولانی می‌شود که به خارج از محل برگزاری دیدارها هم کشیده می‌شود.

*بر اساس آنچه در بنرهای سطح شهر اهواز نوشته شده بود، "سردار تدبیر و امید" صبح امروز در هوای مه‌آلود خوزستان، در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح حضور یافت که وزرای دفاع، کشور و اطلاعات نیز در این مراسم حضور داشتند.





* دومین دیدار رئیس‌جمهور مربوط به ملاقات با سران عشایر بود؛ عشایری که با لباس‌های محلی در این مراسم حضور داشتند.

یکی از حاضران در این دیدار، هنوز دقایقی از آغاز آن نگذشته بود که خطاب به روحانی گفت: از وقتی شما آمده‌اید، کلیدتان آرامش را به خانه‌های مردم خوزستان آورده و همه این خانه‌ها متعلق به شماست.



*حجت‌الاسلام علی یونسی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب که امروز در دیدار روحانی با سران عشایر سخنرانی می‌کرد، از علی شمخانی و محسن رضایی به عنوان "دو شخصیت از دو قوم بزرگ عرب و بختیاری" نام برد که "همیشه در عالی‌ترین سطوح حاکمیت حضور داشته‌اند".

*یکی از حاضران در این مراسم، گفت که استان خوزستان صد در صد شیعه‌نشین است اما در کتاب سوم دبیرستان به عنوان استانی غیرشیعی معرفی شده که تقاضا داریم این مطلب اصلاح و به عنوان استانی کاملاً شیعی مطرح شود.

*حضور محسن رضایی کاندیدای ۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری و رقیب حسن روحانی در انتخابات ۹۲ در نخستین سفر استانی دولت‌مردان پررنگ بود؛ ظاهراً رضایی خود را به نوعی میزبان روحانی می‌دانست و در تمام برنامه‌ها کنار او بود که البته ابراز ارادت عشایر بختیاری به کاندیدای محبوب‌شان از حاشیه‌هایی بود که گاهی بر متن غلبه می‌کرد!

۱۳۹۲/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...