نسخه چاپی

نفرت از اسرائیل در پارلمان اروپا

نمایندگان پارلمان اروپا درخواست یك دقیقه سكوت در مرگ آریل شارون را به خاطر جنایت وی علیه فلسطینی‌ها ردكردند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری فلسطین پرس، پارلمان اروپا علت مخالفت خود را با این درخواست اقدامات آریل شارون در کشتار هزاران فلسطینی اعلام کرد.
یکی از نمایندگان حزب تندروی آزادی در پارلمان اروپا در جلسه افتتاحیه پارلمان که در فرانسه برگزار شد درخواست کرد برای ادای احترام به شارون یک دقیقه سکوت کنند.
این درخواست خشم نماینده جمهوری چک را برانگیخت و گفت، چنین درخواستی قابل قبول نیست چراکه شارون مسئول کشتار ده‌ها هزار فلسطینی بوده است.
این درگیری لفظی باعث شد تا مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا مخالفت خود را با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شارون اعلام کند.
نفرت از سران صهیونیست به حدی رسیده که حتی نمایندگان پارلمان هم حاضر نیستند به خاطر مرگ شارون یک دقیقه سکوت کنند.
گفتنی است روزنامه صهیونیستی معاریو نیز پس از مراسم تدفین شارون نوشت، برخلاف توقع مقامات بلندپایه هزاران اسرائیلی این مراسم را تحریم کردند.
برخی از کشورها نیز هیچ نماینده‌ای در این مراسم نداشتند و هیچ یک از کشورهای عربی نیز در این مراسم شرکت نکردند.
روزنامه واشنگتن پست نیز در واکنش به مرگ شارون نوشت که برخلاف تصور اسرائیلی‌ها فقط فلسطینی‌ها نبودند که از مرگ شارون خوشحال شدند و جشن گرفتند بلکه در خود اسرائیل هم بسیاری از یهودی‌ها از مرگ شارون خشنود شدند.
گفتنی است آریل شارون جلاد صبرا و شتیلا که به دلیل کشتار هزاران نفر از فلسطینی‌ها در جنوب بیروت به این نام معروف شد 11 ژانویه 2014 (21 دیماه) در 85 سالگی پس از 8 سال زندگی نباتی به جهنم رفت.
به غیر از فلسطینی‌های ساکن غزه کرانه باختری و اراضی اشغالی، عده‌ای از یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی از مرگ او ابراز خوشحالی کردند و آن را عبرتی برای دیگر سران رژیم صهیونیستی دانستند.
سازمان‌ها و گروه‌های حامی حقوق‌بشر نیز از اینکه جلاد صبرا و شتیلا بدون مجازات و محاکمه به خاک سپرده شد ابراز تاسف کردند.
در همین رابطه مدیر خاورمیانه دیدبان حقوق‌بشر اضهار داشت، بسیار شرم‌آور است کسی که سال‌ها به جنایت علیه فلسطینی‌ها می‌پرداخت بدون محاکمه مرد.
وی افزود: مرگ شارون یادآوری گزنده یک واقعیت است که سال‌ها چشم‌پوشی از نقض حقوق‌بشر هیچ کمکی به صلح اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌‌ها نکرده است.
به عقیده ناظران سیاسی، اینکه نمایندگان پارلمان اروپا حاضر نمی‌شوند برای مرگ آریل شارون جلاد صبرا و شتیلا یک دقیقه سکوت کنند به این معنی است که نفرت از اسرائیل جهانی شده است.
از سوی دیگر، درپی واکنش تند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به سخنان توهین‌آمیز «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که تلاش‌های جان‌ کری وزیر خارجه آمریکا برای مذاکرات سازش را بی‌نتیجه و بیهوده خوانده بود وی مجبور به عذرخواهی شد. دفتر موشه یعلون با انتشار بیانیه‌ای از جان کری رسماً عذرخواهی کرد و افزود که قصد توهین به کری را نداشته است.
سایر رویدادها
* وزیر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت بروز مجدد جنگ، روزانه هزاران موشک به اراضی اشغالی اصابت خواهدکرد.
* سناتور سابق آمریکا اظهار داشت که اسرائیل کنترل زیادی بر واشنگتن دارد.
* در یورش نظامیان صهیونیست به غرب جنین تعداد زیادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند.
* منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند این رژیم قصد دارد اراضی کشاورزی ارتفاعات جولان را به کشاورزان یهودی واگذار کند.
* شهرک‌نشینان تندرو مسجدی در شمال غرب کرانه باختری را به آتش کشیدند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...