نسخه چاپی

طوفان مرگبار فیلیپین همچنان قربانی می گیرد

اولین توفان ویرانگر سال جدید میلادی (2014) در فیلیپین با عنوان توفان استوایی «لینگ لینگ» تاكنون در این كشور دست كم 40 قربانی گرفته است.

به گزارش نما به نقل ازجام جم، اولین توفان ویرانگر سال جدید میلادی (2014) در فیلیپین با عنوان توفان استوایی «لینگ لینگ» تاکنون در این کشور دست کم 40 قربانی گرفته است.



این توفان خرابی ها و خسارات گسترده ای در سرتاسر جزیره جنوبی «میندانائو» برجای گذاشته و زندگی بیش از 580 هزار نفر از سکنه این جزیره را مختل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 161 هزار نفر از ساکنان این جزیره مجبور به تخلیه خانه های خود و آواره و بی خانمان شده اند.



اداره هواشناسی فیلیپین پیش بینی کرده است که توفان شدید لینگ لینگ در روزهای آتی منجر به بارندگی سنگین و سیلاب در مناطق مرکزی این کشور شود.

بنابراین گزارش، هر سال حدود 20 توفان استوایی نواحی مختلف فیلیپین را در می نوردد و بسیاری از مناطق ساحل شرقی میندانائو هنوز در دست بازسازی پس از توفان مخرب «بوفا» هستند.



مردم این منطقه هنوز در حال بازسازی خسارات ناشی از توفان قدرتمند بوفا هستند که در دسامبر سال 2012 میلادی 1900 کشته و مفقود برجای گذاشت.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...