نسخه چاپی

سفرهای استانی شتابزده و غیرمنطقی است

عکس خبري -سفرهاي استاني شتابزده و غيرمنطقي است

نماینده مردم مشكین‌شهر در خانه ملت گفت: معنی سفرهای شتابزده و لشكر‌كشی می‌تواند این باشد كه كارگزاران دولت از جمله استانداران یا بی‌كفایت هستند یا اعتمادی به آنها وجود ندارد. تا كی باید به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های انسانی مناطق مختلف كشور بی‌توجهی شود؟

به گزارش نما؛ یونس اسدی نماینده مردم مشگین‌شهر در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: آیا زمان آن نرسیده است که در این شرایط نابسامان اقتصادی مجلس به حوزه‌های وسیع‌تری از مسائل کشور بپردازد؟


وی ادامه داد: روزمرگی آفت بسیار بزرگی است که نباید دامنگیر مجلس شود. هدفگذاری و تهیه چارچوب لازم برای مجلس در جهت توجه به حل معضلات کنونی کشور امری بسیار ضروری است.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: تکرار سریال عقده نیاز به حرکت‌های پوپولیستی از سوی دولت، اکران مجدد وحشتناک‌ترین فیلم تاریخ کشورمان است. آیا تجربیات تلخ دولت‌های قبل کافی نبود؟ شروع شتابزده سفرهای استانی در این مقطع حساس کشور و شرایط دولت کاری کاملا بیهوده، غیرمنطقی، غیرقانونی و خلاف عدالت است.


اسدی اضافه کرد: این اقدام مغایر با اهداف نظام برنامه‌ریزی کشور است. دولت در زمان تصدی مسئولیت چه برنامه و تدبیر قابل‌قبولی برای حل معضلات اصلی کنونی کشور تدارک دیده که وقت اضافی برایش ایجاد شده که به حل جزیره‌ای مشکلات بپردازد. وظیفه ذاتی دولت حل فوری مشکلات کنونی کل کشور است.


وی افزود: این حرکت دولت کاملا مغایر با قوانین موجود از جمله قانون بودجه سنواتی است. کدام قانون به دولت اجازه می‌دهد که حاتم‌بخشی کند؟ مگر تمام دخل و خرج قوه مجریه نباید در لایحه بودجه پیش‌بینی شود و در نهایت در مجلس به تصویب برسد؟ منابعی که در این قبیل سفرها تخصیص می‌یابد از کجا حاصل می‌شود؟


نماینده مردم مشکین‌شهر در خانه ملت اظهار داشت: این چنین سفرها مغایر با عدالت و اصل 48 قانون اساسی است. برابر مفاد اصل 48 قانون اساسی دولت با کدام منطق به خود اجازه می‌دهد یک منطقه را نسبت به دیگری ترجیح دهد؟ به نظر رئیس‌جمهور استانی که بعد از 4 سال نوبت سفر استانی به آن استان می‌رسد مردم آن چه تقصیری دارند که حداقل در این دوره 4 سال از غافله توسعه‌ای کشور عقب می‌ماند.


اسدی تصریح کرد: معنی سفرهای شتابزده و لشکر‌کشی می‌تواند این باشد که کارگزاران دولت از جمله استانداران یا بی‌کفایت هستند یا اعتمادی به آنها وجود ندارد. تا کی باید به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های انسانی مناطق مختلف کشور بی‌توجهی شود؟ چرا نمی‌خواهیم به آنها اختیارات لازم را بدهیم تا با اعتماد به نفس راه‌حل‌های مناسبی را برای توسعه مناسب منطقه خود پیدا کنند؟


وی افزود: مردم و نمایندگان آنها در مجلس از دولت انتظار دارند تا دولت با منطق و برنامه به پیش رود. برای مشکلات فعلی کشور چاره‌اندیشی شود. روند فعلی در کشور از بلاتکلیفی مطلق در کشور حکایت دارد.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: وضعیت بهداشت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور مناسب نیست و دولت باید به مشکلات در این دو حوزه توجه داشته باشد.


اسدی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

۱۳۹۲/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...