نسخه چاپی

موضع قاطع ملت ایران در ۲۲ بهمن

عکس خبري -موضع قاطع ملت ايران در ?? بهمن

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۲ بهمن امسال می‌تواند یك حركت جدیدی برای صیانت از حقوق ملت در بحث هسته‌ای و همچنین پاسخ به شیطنت‌هایی كه در منطقه علیه مسلمانان وجود دارد، باشد.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و ۲۲ بهمن گفت: در مجموع حرکتی که ملت بزرگ ایران پس از انقلاب اسلامی آغاز کردند، یک حرکت زنده و پویا است.
وی تصریح کرد: برخلاف برخی انقلاب‌ها که بعد از تشکیل نهادهای حکومتی عملاً شورآفرینی خود را از دست می‌دهند، اما انقلاب اسلامی هر سال یک انرژی جدید را به سیستم‌های حکومتی وارد می‌کند و این بسیار در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، حیات انقلاب اسلامی از خصوصیات بارز این انقلاب است، تاکید کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران وفاقی در کشور به وجود آمد که حرکت جدیدی با حضور چشمگیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شد که این یک پشتوانه خوبی شد تا دولت فعلی توانست مذاکرات هسته‌ای را پیگیری کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این دوره از مذاکرات چالش‌هایی وجود داشته و دارد، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه موضوع صیانت از حقوق ملت مطرح است، ۲۲ بهمن امسال می‌تواند یک حرکت جدیدی برای صیانت از حقوق ملت در بحث هسته‌ای و همچنین پاسخ به شیطنت‌هایی که در منطقه علیه مسلمانان وجود دارد، باشد که این شیطنت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها را به کنار بیندازند.
وی با اشاره به اینکه از مهمترین مسائلی که در منطقه وجود دارد و خیلی آسیب‌رسان است، اختلاف‌افکنی بین فرقه‌های اسلامی است، تصریح کرد: همه فرقه‌ها مصمم هستند و می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند. اختلافات آنها ممکن است در فروعات باشد، اما جریان‌های افراطی که در پشت صحنه از آنها حمایت می‌شود، این اختلافات را برجسته کردند و رفتاری انجام می‌دهند که نتیجه آن استفاده رژیم صهیونیستی و آمریکا از این موضوع است.
لاریجانی با تاکید بر اینکه «موضع قاطع ملت ایران در ۲۲ بهمن و حضور چشمگیر آنها از یک ادبیات سیاسی و شکل‌گرفته در مکتب امام (ره) است»، تصریح کرد که وحدت در فرقه‌های اسلامی، استقلال و دفاع از استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملت از ارکان آن است.
وی در واکنش به تهدیدهای اخیر مقامات آمریکا، افزود:این تهدیدها یک نوع ژست است و برای بازسازی حیثیت بر باد رفته آنها در منطقه است. تقریباً بعد از وقایعی که آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان و جنگ ۳۳ روزه ایجاد کردند، شرایط این کشور در منطقه دچار سکته‌های سیاسی شد یعنی دیگر نمی‌توانند مدیریت صحیحی در خاورمیانه داشته باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حتی انقلاب‌های منطقه‌ای که رخ داد به دلیل اینکه آمریکا نتوانست موضوع را به خوبی درک کند، عملاً از دیکتاتورهای منطقه حمایت کرد، سپس سوار بر موج رفتار خود را تغییر داد و بعد از این تغییرات درصدد سوار شدن بر موج ثالثی بود و نتیجه آن مشکلاتی است که در حال حاضر با آنها مواجه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه منابع آزادشده ایران باعث بهبود وضع اقتصادی ایران شده است، گفت: این اظهارات آنها واقعا فضاحت‌آور است، این پول‌ها برای ایران است که آنها خیانت کردند و با قلدری در نظر داشتند پول‌های ایران را بلوکه کنند که اکنون بخشی از آن را آزاد کرده‌اند، این در حالی است که از ابتدای انقلاب اسلامی بسیاری از منابع ایران از سوی آمریکایی‌ها بلوکه شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید به اظهارات مسئولان آمریکایی اعتنا کرد، تصریح کرد: برای پاسخ به این اظهارات، اراده ملت بسیار موثر است تا آنها بفهمند در شرایط فعلی ملت ایران پشتوانه حکومت، نظام و دولت است که در مسیر مذاکرات قرار دارد
لاریجانی با بیان اینکه مهمترین مسئله در شرایط فعلی کشور وحدت درونی کشور است که باید آن را حفظ کرد و به اختلافات دامن نزد، افزود: به ویژه به توجه به اینکه دولت یازدهم به تازگی آغاز به کار کرده است، باید از آن حمایت کرد تا مشکلات پیش‌رو رفع شود.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...