نسخه چاپی

دولت یازدهم از آزادی مطبوعات دفاع می‌كند

عکس خبري -دولت يازدهم از آزادي مطبوعات دفاع مي‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت یازدهم از آزادی مطبوعات دفاع می‌كند مگر این كه مرّ قانون در آن‌ها لحاظ نشود.

به گزارش نما؛ "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران درباره کسری بودجه این وزارتخانه در سال 93 گفت: وزارت فرهنگ در این راستا تبصره 14 را به مجلس ارائه کرد که برمبنای آن قرار بود کلیه دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های عمرانی خودشان یک درصد را به بخش فرهنگ اختصاص دهند اما این موضوع در کمیسیون تلفیق مورد موافقت قرار نگرفت و در مجلس نیز تصویب نشد.
وی با بیان این که بودجه‌ای را که دولت تقدیم مجلس کرده است خوشبینانه‌ترین بودجه است، افزود: امیدواریم گشایشی حاصل شود تا همه دستگاه‌ها رضایت پیدا کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره گشایش در حوزه مطبوعات در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: وزارتخانه فرهنگ بدون وقفه هفته‌ای یک بار جلسه‌ای را درباره نشریات تشکیل می‌دهد و در صورت لازم مجوزهای لازم را برای درخواست آن‌ها ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر همه درخواست‌ها برای نشریات از سال 85 تا مهر 92 از سوی وزارت ارشاد مورد بررسی قرار گرفته است.
جنتی خاطر نشان کرد: دولت مصمم است که آزادی مطبوعات به صورت شفاف در کشور وجود داشته باشد مگر این که مرّ قانون رعایت نشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان این که در هیئت نظارت بر مطبوعات تنها 2 نفر از دولت حضور دارند، افزود: به طور حتم در این هیئت برداشت افراد از قانون متفاوت است و دیدگاه‌های مختلفی در این هیئت وجود دارد.
جنتی درباره اخبار اطلاعات منتشر شده در بانک جهانی مبنی بر تاثیر آزادی روزنامه‌نگاران زندانی و عضویت در شبکه‌های اجتماعی بر رشد اقتصادی کشورها اظهار داشت: دولت یازدهم به طور حتم مصمم خواهد بود که این رویه را ادامه دهد تا به جایگاه لازم دست پیدا کند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...