نسخه چاپی

سناریوی وهابیت افشا می‌شود

مستند سیاسی سناریو ی وهابیت ، تركیبی است كه فعالیت های تفرقه افكنانه فرقه ساختگی وهابیت و مقابله اهل سنت با این اندیشه ها را بصورت تبیینی در گفتگو با كارشناسان و شخصیت های برجسته اهل سنت و شیعه مورد توجه قرار داده است

به گزارش نما؛ در مستند سیاسی وهابیت ، جریان وهابیت از شکل گیری در منطقه نجد حجاز تا اقدامات جنایتکارانه ای که هم اکنون در سوریه و پاکستان توسط این فرقه انجام می شود و همگامی این جریان با سیاست های آمریکا مورد تحلیل و نقادی قرار گرفته است.
مستند سیاسی سناریو به تهیه کنندگی سعید دیانتی در 26 قسمت 13 دقیقه ای در گروه سیاسی شبکه خبر تولید و آماده پخش شده است.
در این مستند سیاسی برای اولین بار با جمعی از علمای اهل سنت در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان و کردستان مصاحبه شده و دیدگاههای انتقادی آنان در باره سوء استفاده دشمنان از جریانهای منحرف اسلامی بیان شده است.
در این مستند شخصیت های اهل سنت مانند ماموستا اشرف ایل بیگی، ماموستا بهمنی، عبدالباعث قتالی، احمد پوازی، شیخ محمد عقیل رضوانی، عبدالرضا رهبر و شریف شاهوزهی و نیز شخصیتهایی چون کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، عصام العماد متبری از فرقه وهابیت، حجت الاسلام حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت الاسلام علیزاده موسوی، علی بخشی و آقایان مصیب نعیمی، سید افقهی و ... در گفتگوهایی به تبیین چهره واقعی وهابیت پرداخته اند
وهابیت فرقه ای از فرق اسلامی است که در عربستان و برخی از کشورها نظیر پاکستان و هند طرفدارانی دارد. به اعتقاد آنان حاجت خواستن از پیامبر(ص) و ائمه(ع)، زیارت، احترام و تعظیم قبور پیامبر(ص) و ائمه اطهار نوعی بدعت و بت پرستی محسوب می شود و حرام است. آن ها سلام و تکریم و احترام به پیامبر را جز در نماز جایز نمی دانند، و پایان زندگی دنیوی او را، پایانی بر بزرگداشت و گرامیداشت او می دانند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...