نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی مختص زمان جنگ نیست

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در بحث رقابت‌های بین‌المللی كشور باید با الفبای اقتصاد مقاومتی و تكیه بر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های درونی جلو بیفتد و پیروز شود.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا روستاآزاد با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مختص زمان جنگ و تحریم نیست، گفت: در بحث رقابت‌های بین‌المللی کشور باید با الفبای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های درونی جلو بیفتد و پیروز شود.
وی با بیان اینکه الفبای اقتصاد در سرمایه‌گذاری و ارتباط با دنیاست خلاصه می‌شود، افزود: زمانی که تحریم صورت می‌گیرد یعنی از ارتباط با دنیا جلوگیری می‌شود که در این صورت باید به سرمایه‌ای که در دسترس است، تکیه کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی رجوع به ظرفیت‌های فوق‌العاده بنیادی ملت است که در زمانی که اجازه ارتباط با ملت‌های دیگر وجود ندارد، باید صورت بگیرد.
روستاآزاد با بیان اینکه کشور ما با 80 میلیون جمعیت مانند یک مجموعه بین‌الملل است، تصریح کرد: هر استان ایران می‌تواند مثل یک کشور عمل کند و با دیگر استان‌ها تعامل داشته باشد که در نتیجه بدون نیاز به تعامل با کشورهای دیگر بتوانیم در اقتصاد کشورمان مقاومت کنیم.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ مفهوم اقتصاد مقاومتی در زمان رقابت‌های صلح و بدون مشکل و تحریم نیز حاکم است، خاطرنشان کرد: استفاده از کالاهایی که می‌توان در داخل کشور بدون نیاز به کشورهای خارجی تولید کرد، کاربردی‌ترین اصل برای اقتصاد مقاومتی است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...