نسخه چاپی

سفیر سوریه در لبنان:

آمریكا، تركیه، عربستان و فرانسه سردرگم هستند

عکس خبري -آمريکا، ترکيه، عربستان و فرانسه سردرگم هستند

سفیر سوریه در لبنان تاكید كرد آمریكا و كشورهایی كه عملیات تجاوزكارانه را علیه سوریه رهبری كرده اند از تركیه گرفته تا عربستان و فرانسه سردرگم هستند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "علی عبدالکریم" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "المیادین" در پاسخ به این سوال که شکست دور دوم مذاکرات ژنو چه تاثیری بر اوضاع داخلی سوریه خواهد داشت پاسخ داد به نظر من ملت سوریه و همه کسانی که به تجاوز علیه سوریه توجه دارند به ویژه با در نظر گرفتن ترکیب هیات ائتلاف مخالفان و میزان فشارها و دخالت ها و تناقض در سخنان مقامات آمریکا و فرانسه و کشورهای منطقه که بر هیات ائتلاف مخالفان تاثیرگذار هستند و فشار وارد می کنند به کنفرانس ژنو امید زیادی نبسته اند. همه این ها باعث ناامیدی شده است. ناامیدی ناشی از تناقض در دیدگاه آمریکا و اروپا است اما به اقدامات ارتش سوریه و دولت سوریه و هیات رسمی سوریه به ریاست ولید المعلم وزیر امور خارجه این کشور و سخنان وی در کنفرانس ژنو و عملکرد این هیات اعتماد وجود دارد. همه داده ها نشان می دهد خط مشی آمریکا در حساب کردن روی حمایت از تروریست‌ها نمی‌تواند به انجام برسد حتی اگر نام های متعددی برای آن ها انتخاب کنند مانند افراد میانه رو یا افراد مسلحی که به مخالفان نزدیک‌تر هستند و می‌توان روی آن ها حساب کرد.

وی افزود: در عملکرد آمریکا و کشورهایی که این عملیات تجاوزکارانه را علیه سوریه رهبری کرده اند از ترکیه گرفته تا عربستان و فرانسه سردرگمی وجود دارد. آن ها این بحران را طولانی می کنند و امیدوارند خسارت ها کاهش پیدا کند و شرایط مذاکرات بهبود یابد. آن ها قصد دارند در این مذاکرات بیشترین امتیاز ممکن را برای حفظ آبروی خود به دست آورند.

وی افزود: اقداماتی که صورت می گیرد و تهدید به اقدام از طریق اردن یا از طریق منطقه حائل در مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی تلاش در جهت اعمال فشار برای حمایت از گروههای مسلح و بهبود شرایط مذاکره است.

"علی عبدالکریم" تصریح کرد: از آغاز روند سیاسی و مبارزه با گروههای مسلح به طور موازی صورت می‌گرفته است و اکنون بعد از گذشت چند سال از درگیری و پیروزی‌های ارتش سوریه، حتی در روند سیاسی، حمایت مردمی گسترش یافته است به همین علت روند سیاسی باید به طور موازی با مبارزه با گروههای مسلح صورت گیرد. دولت سوریه تاثیر گذار است و گفتگوهایی انجام می‌دهد و آشتی‌های ملی هر روز بیشتر می‌شود به همین علت جایگزین مذاکرات ژنو به قوت خود باقی است و حتی نیروهای ملی در خارج و داخل اقدامات دولت سوریه و ارتش سوریه را قبول می‌کنند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...